فایرفاکس 8 افزونه‌های غیرمجاز را نمي‌پذيرد - اخبار - اخبار

فایرفاکس 8 افزونه‌های غیرمجاز را نمي‌پذيرد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۵/۲۶ ۶:۲۴:۵۰ (1194 بار خوانده شده)
مدير توليد شرکت موزيلا اعلام کرد: با عرضه نسخه مرورگر اينترنتي فاير فاکس 8 اين شرکت ديگر پذيراي افزونه‌هاي غيرمجازي که به وسيله ديگر نرم‌افزارها روي اين مرورگر نصب مي‌شوند، نخواهد بود.
[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=302840&t=1313474495622[/img]




جاستين اسکات گفت: با عرضه مرورگر 8 به بازار، شرکت موزيلا به‌طور خودکار تمام افزونه‌هاي غيرمجازي را که به وسيله ديگر نرم‌افزار‌ها روي اين مرورگر نصب مي‌شود، مسدود مي‌کند و تا زماني که کابر اين افزونه را تاييد نکند، استفاده از آنها امکان‌پذير نيست.


نرم‌افزارهاي غير‌مجاز همراه افزونه‌هاي فاير فاکس، براي کاربران اين مرورگر مشکل‌ساز بوده است و برخي اوقات اين نرم‌افزارهاي بدون رضايت کاربران روي مرورگر ظاهر مي‌شدند.


براي مثال افزونه‌هاي همراه نرم‌افزار اسکايپ که در اواخر ژانويه به وسيله شرکت موزيلا به فايرفاکس افزوده شد سبب بروز اشکالاتي براي مرورگر فاير فاکس شد، همچنين افزونه‌اي که شرکت مايکروسافت در سال 2009 به فاير فاکس اضافه کرد راه را براي بدافزارها و نرم‌افزارهاي مخرب باز كرد و شرکت مايکروسافت نيز اين حقيقت را پذيرفته است.


اسکات يادآور شد: برخي از اين افزونه‌هاي غير‌مجاز هنگام اضافه شدن تاييد کاربر را مي‌خواهند، اما برخي ديگر بدون تاييد کاربر به مرورگر فاير فاکس افزوده مي‌شوند.


وي همچنين به ذکر برخي از مشکلات اضافه شدن اين افزونه‌هاي غيرمجاز به مرورگر فاير فاکس اشاره کرد، که برخي از اين مشکلات شامل کاهش سرعت بالا آمدن مرورگر، بارگيري‌هاي مجدد صفحه و عدم سازگاري با قابيلت‌ها و آپديت‌هاي امنيتي فاير فاکس است. مدير توليد شرکت موزيلا سلب قدرت کنترل کاربران بر افزونه‌ها را از مهمترين مشکل وجود افزونه‌هاي غيرمجاز در فاير فاکس دانست.


اين مشکل اساسي قرار است همزمان با عرضه مرورگر فاير فاکس 8 برطرف شود و انتظار مي‌رود اين نسخه مرورگر شرکت موزيلا هشتم نوامبر در دسترس کاربران قرار گيرد و از آن پس ديگر کنترل کامل مرورگر به دست کاربران مي‌افتد.


چنانچه فاير فاکس 8 تشخيص دهد که افزونه‌اي غير مجاز روي مرورگر نصب شده است به طور خودکار آن نرم‌افزار را تا زماني که به وسيله کاربر تاييد نشود، غير فعال مي‌کند و به طور کلي کاربران مي‌توانند وجود اين دسته از افزونه‌ها را تاييد يا رد کنند. افزونه‌هاي از پيش نصب شده در نسخه پيش از فاير فاکس 8 به مرورگر ضميمه مي‌شوند و زماني که کاربر مرورگر خود را به فاير فاکس 8 آپديت مي‌کند اين افزونه‌ها غيرفعال خواهند شد و با تاييد کابر قابل استفاده مي‌شوند.


وجود افزونه‌هاي متعدد، پوسته‌هاي زيبا، قابليت شخصي‌سازي مرورگر، وجود نسخه قابل حمل (Portable version)، پشتيباني قوي و امنيت بالا از دلايل اصلي محبوبيت اين مرورگر شرکت موزيلا است.

منبع: همکاران سیستم
برچسب‌ها: نرم افزار   موزیلا   فایرفکس