آنتي‌ويروس‌هاي برتر را بشناسيد؟ - امنیت - اخبار

آنتي‌ويروس‌هاي برتر را بشناسيد؟

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۰/۶/۱۶ ۷:۱۲:۳۶ (1059 بار خوانده شده)
ليست مقايسه‌اي آنتي‌ويروس‌هاي شناخته شده براي كاربران اينترنت، منتشر شد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

(ايسنا)، در دنياي مجازي سرشار از خطر و ناامني اين سپرهاي امنيتي و ديوارهاي مستحكم هستند كه حرف براي گفتن دارند چراكه پشت بسياري از افراد يك جامعه، كشور و حتي يك جهان به آن‌ها گرم است.

اين وظيفه خطير در دنياي امروز بر گردن شركت‌هاي امنيتي و نرم‌افزارهاي ايمن گزارده شده است و كاربران رايانه‌يي و مخصوصا فضاي مجازي سيستم‌هاي خود را اول به اين نرم‌افزارها مجهز كرده و بعد به آن‌ها سپرده‌اند.

نرم‌افزارهايي همچون كسپرسكي، مكافي و پاندا در سمت لشكر دوست و حاميان سيستم‌هاي رايانه‌يي ديده مي‌شوند و اين خود موضوعي براي رقابت بين اعضاي اين تيم و سازندگان آن‌ها به وجود آورده است تا حتي شده با به روزآوري‌هاي سريع و به هنگام و جلوتر از رقباي خود، روزنه‌اي براي نفوذ به خرابكاران نگذارند و با اين وجود گاهي خود را به شكل لشكر روبه‌رو درآورده تا با نفوذ در بين آن‌ها چيدمان‌شان را رصد كرده و در موقعيتي مناسب ضربه كاري را وارد آورند.

حال مركز ماهر به مقايسه اين آنتي‌ويروس‌ها در تيرماه پرداخته تا توانمندي آن‌ها را شناسايي و بدافزار‌ها را به ديگران بشناساند و الگويي مناسب را براي كاربران به تصوير بكشاند و حتي علاوه بر اينها جايگاه هر آنتي ويروسي را در بين رقبا نشان دهند.

در اين گزارش آمده است:

آنتي ويروس G-DATA با 96 درصد تشخيص درست و 1 درصد تشخيص اشتباه در صدر جدول، KASPERSKY با 95 درصد تشخيص موفق و 1 درصد ناموفق رتبه دوم و NOD32،NORTON،BITDEFENDER هركدام با 90 درصد تشخيص درست و 1 درصد خطا رتبه سوم را مشتركا به خود اختصاص دادند.

پس از آن‌ها AVIRA ،PANDA ،F-secure به ترتيب هركدام با 89 ،87 ،84 درصد موفقيت و 1 ،2 ،1 درصد خطا در رتبه‌هاي چهارم تا ششم ايستادند.

IMEN و AMNPARDAZ ،TREND-MICRO ،MCAFEE ،AVG ،SOPHOS ،AVAST نيز هركدام به ترتيب رتبه‌هاي هفتم تا آخر را از آنِ خود كردند.

اميدواريم با اهميت به توليد و خدمات داخل در حوزه فن‌آوري اطلاعات روز به روز شاهد اضافه شدن اسامي ايراني در اين ليست باشيم.