سونی برای رقابت با اپل قیمت تبلت خود را صد دلار کاهش داد - اخبار - اخبار

سونی برای رقابت با اپل قیمت تبلت خود را صد دلار کاهش داد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ ۱۰:۵۹:۱۸ (1033 بار خوانده شده)
ظاهراً سونی که ناچار است در چند جبهه با اپل بجنگد، از هیچ تلاشی برای پیروزی در این نبرد کوتاهی نمی‌کند.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


شرکت سونی برای رقابت با اپل قیمت رایانه لوحی مدل S خود را صد دلار کاهش داده است.
سونی با این اقدام می‌کوشد با استیلای رایانه لوحی آی‌پد بر بازار رایانه های لوحی مبارزه کند.

به گزارش ايتنا از همكاران سيستم فروشگاه اینترنتی سونی هم اکنون قیمت رایانه لوحی ۱۶ گیگابایتی مدل S خود را ۳۹۹.۹۹ دلار و قیمت ۳۲ گیگابایتی آن را ۴۹۹.۹۹ دلار اعلام کرده است.

کاهش قیمت تنها ابتکار سونی برای رقابت با اپل نبوده است.
این شرکت برای اینکه قابلیت رایانه‌های لوحی خود در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و توانمندی‌های چندرسانه‌ای آن را به کاربران ثابت کند، چندین بازی رایگان را به کاربران خود هدیه داده است و آنها را برای مدت ۱۸۰ روز به طور رایگان عضو پایگاه موسیقی یاهو کرده است.

این شرکت ماه قبل نیز اعلام کرده بود نسخه جدید سیستم عامل اندروید را به زودی برای رایانه‌های لوحی مدل S و P خود عرضه خواهد کرد، اما زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.

هنوز معلوم نیست که آیا در بازار پررقابت رایانه‌های لوحی، قیمت ارزان‌تر، جایگاه برتری به شرکت سونی خواهد بخشید یا نه. این شرکت اخیراً از اتخاذ راهبردی جدیدی با نام «راهبرد صفحات چهارگانه» خبر داده بود که بر مبنای آن همزمان در چهار صنعت تولید تلویزیون، گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و رایانه لوحی فعالیت خواهد کرد.

سونی در سال اخیر در صنعت تولید دستگاه‌های تلویزیون متحمل ضرر و زیان سنگینی شد، به طوری که برآورد می‌شود این شرکت در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱.۱۵ میلیارد دلار در این بازار ضرر کرده باشد و حالا که برای جبران این شکست‌ها وارد به طور همزمان وارد چند صنعت مختلف شده است، از رقابت با شرکت‌های بزرگی که بازار هر کدام از این صنایع را در کنترل خود دارند، گریزی ندارد.
البته این را هم باید اضافه کرد که سونی فقط بر سر رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند با شرکت اپل رقابت نمی‌کند؛ مدتی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد تلویزیونی بسازد که مجهز به قابلیت اجرای فرمان‌های صوتی(شبیه نرم‌افزار Siri در آیفون) است.

ظاهراً سونی که ناچار است در چند جبهه با اپل بجنگد، از هیچ تلاشی برای پیروزی در این نبرد کوتاهی نمی‌کند، حتی از کاهش صد دلاری قیمت محصولاتش.