حمله هکری تازه به فیس‌بوک هزاران قربانی گرفت - امنیت - اخبار

حمله هکری تازه به فیس‌بوک هزاران قربانی گرفت

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۵ ۷:۲۰:۱۶ (1044 بار خوانده شده)
به تازگی حمله تازه ای از نوع فیشینگ بر ضد کاربران فیس بوک انجام شده که باعث هک شدن اطلاعات کاربری هزاران نفر از اعضای این سایت شده است.

خبرگزاری فارس: حمله هکری تازه به فیس‌بوک هزاران قربانی گرفت

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این حملات از طریق سرویس چت فیس بوک برنامه ریزی شده و برای فریب کاربران پس از هک کردن حساب های کاربری آنان با دیگر دوستان آنها چت شده و اطلاعات شخصی آنان سرقت شده است.
مهاجمان عکس نمایه هر کاربر را با لوگوی فیس بوک جابجا کرده و همچنین اسامی کاربران هک شده را به عنوان Facebook Security یا امنیت فیس بوک تغییر داده اند.
شرکت امنیتی کاسپراسکای که در مورد این حملات تحقیق کرده می گوید فیس بوک برای مقابله با این حملات و بازگرداندن نام و عکس افراد بسیار دیر عمل کرده، به گونه ای که اصلاح حساب های کاربری هیچ از اعضای هک شده کمتر از 24 ساعت به طول نینجامیده است.
با توجه به اینکه این سوءاستفاده از تغییر سرویس چت فیس بوک تاکنون سابقه چندانی نداشته بسیاری از کاربران به سادگی فریب خورده اند.
هکرها برای فریب کاربران و اجرای حملات فیشینگ پیام جعلی را از سوی تیم فیس بوک ارسال می کردند که در ان لینکی به یک صفحه آلوده به ویروس گنجانده شده بود. در این صفحه که ظاهر آن مشابه با صفحات فیس بوک است از کاربران خواسته شده بود تا اسامی، ایمیل، کلمات عبور و تمای اطلاعات شخصی دیگر خود را وارد کنند.
با این کار کاربر تمامی اطلاعات حساس خود را در اختیار هکرها قرار می داد.
برچسب‌ها: کاربر   فیس بوک   ویروس   چت فیس بوک