بازی و اورکلاک با حداقل فضا! Asus Maximus V GENE - سخت افزار - اخبار

بازی و اورکلاک با حداقل فضا! Asus Maximus V GENE

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۱/۱/۲۲ ۹:۳۹:۱۴ (1171 بار خوانده شده)
یکی از امکانات جدید و اختصاصی این مادربورد mPCIe Combo است. این قابلیت ترکیبی از mPCIe و mSATA که روی یک کارت کوچک در بخش پشتی مادربورد تعبیه شده است. با وجود این کارت علاوه بر امکان نصب درایو SSD برای استفاده از فناوری Intel Smart Technology و افزایش کارایی سیستم بدون اشغال فضا در اطراف کارت گرافیک (مانند محصولات نسل قبل که SSD روی برد در کنار PCI-E تعبیه شده بود) امکان نصب رابط بلوتوث، رابط بیسیم، گیرنده ۳G و ۴G و GPS را روی این کارت با استفاده از قابلیت mPCIe به کاربر داده میشود.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



مادربردهای سری ROG ایسوس در بین کاربران علاقه‌مند به بازی و پردازش‌های سه‌بعدی از محبوبیت خاصی برخوردار است و با توجه به این موضوع شرکت ایسوس امکانات و قابلیت‌های خوبی را در این سری از محصولات خود ارائه می‌نماید.

به گزارش ایتنا این شرکت مادربردهای این سری را با استاندارد‌‌ها و امکانات مختلفی ارائه می‌نماید. یکی از محصولات این سری که بر اساس استاندارد mATX به بازار ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند در فضایی کوچک به بهترین امکانات دسترسی داشته باشند، مادربرد تازه وارد Maximus V GENE این شرکت است که بر اساس چیپ‌ست جدید Z۷۷ شرکت اینتل طراحی و ساخته شده است.
با وجود این چیپ‌ست محصول جدید ایسوس علاوه بر امکان پشتیبانی از پردازنده نسل IVY Bridge امکان بهره‌مندی کاربر را از رابط PCI-E نسل سه را که کنترل آن به صورت مجتمع در این پردازنده وجود دارد را فراهم می‌کند.

با وجود این قابلیت کاربران به راحتی می‌تواند با استفاده از پردازنده‌های نسل جدید و این مادربرد از توانایی پردازشی کارت‌های گرافیک جدید بهره‌مند شوند.

اما این تمام ماجرا نیست چون ایسوس در این مادربرد جمع و جور امکانات فراوانی را به کاربر ارائه کرده است که در کمتر محصولی دیده می‌شود.
یکی از امکانات جدید و اختصاصی این مادربرد mPCIe Combo است.
این قابلیت ترکیبی از mPCIe و mSATA که روی یک کارت کوچک در بخش پشتی مادربرد تعبیه شده است. با وجود این کارت علاوه بر امکان نصب درایو SSD برای استفاده از فناوری Intel Smart Technology و افزایش کارایی سیستم بدون اشغال فضا در اطراف کارت گرافیک (مانند محصولات نسل قبل که SSD روی برد در کنار PCI-E تعبیه شده بود) امکان نصب رابط بلوتوث، رابط بیسیم، گیرنده ۳G و ۴G و GPS را روی این کارت با استفاده از قابلیت mPCIe به کاربر داده می‌شود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده این مادربرد با وجود اندازه کوچکش به خوبی برای اورکلاکینگ بهینه شده است و مهم‌ترین دلیل آن استفاده از نسخه بهینه شده پردازنده مدیریتی توان DIGI+ و استفاده از مدار رگولاتور چهارده فاز ( ۸ فاز هسته پردازنده، ۴ فاز پردازنده گرافیکی مجتمع و دو فاز کنترل حافظه) است که این موضوع با وجود فناوری ساخت ۲۸ نانومتری امکان یک اورکلاک با ثبات را فراهم می‌کند.
در مدار رگولاتور این محصول از خازن‌های استفاده شده است که طول عمر ۵ برابر خازن‌های موجود در مادربردهای جدید را دارد و دمای تولیدی آن ۲۰ درصد کمتر از دیگر رقبا است که این موضوع هم باعث ثبات بیشتر سیستم خواهد شد.
علاوه بر این وجود پردازنده صوتی SupermeFX III با نسبت سیگنال به نویز ۱۱۰ دسیبل و فناوری‌های صوتی پیشرفته و وجود کارت شبکه گیگابایتی اینتل که در کنار نرم‌افزار ROG Gamefirst باعث کاهش ۳۰ درصدی بار پردازنده و همچنین مدیریت بهتر ترافیک و بسته‌های اطلاعاتی بر اساس اولویت می‌شود که این موضوع باعث افزایش راندمان می‌گردد.
علاوه بر این نسل جدید ویژگی Virtu با نام LucidLogix Virtu MVP که امکان استفاده از کارت‌های گرافیک غیرمجتمع را در حالت هیبرید به کاربرد می‌دهد از دیگر امکانات کاربردی این محصول است.
برچسب‌ها: ایسوس   بازی   مادربرد   گرافیک