عکاسی، اتصال، اشتراک با دوربین‌های سری SMART CAMERA سامسونگ - آموزش الکترونیک - اخبار

عکاسی، اتصال، اشتراک با دوربین‌های سری SMART CAMERA سامسونگ

دسته : آموزش الکترونیک در تاريخ ۱۳۹۱/۳/۱ ۹:۳۲:۰۷ (1229 بار خوانده شده)
نکات کلیدی مدل‌های جدید این سری تهیه تصاویر حرفه‌ای، اشتراک‌گذاری و ذخیره بلافاصله آنها از خود دستگاه است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.




شرکت سامسونگ سه مدل جدید از دوربین‌های سری NX در کلاس CSC یا دوربین‌های با سیستم کمپکت مجهز به قابلیت Wi-Fi به نام‌های NX۱۰۰۰، NX۲۰ و NX۲۱۰را به نمایش گذاشت.
نکات کلیدی مدل‌های جدید این سری تهیه تصاویر حرفه‌ای، اشتراک‌گذاری و ذخیره بلافاصله آنها از خود دستگاه است.

به گزارش ایتنا ابتکارات اعضای جدید خانواده NX سامسونگ نویدبخش آینده‌ای روشن در کلاس دوربین‌های CSCبا امکان اتصال به شبکه بی‌سیمWi-Fiاست که بدون هیچ امکان سخت‌افزاری جداگانه طیف وسیعی از امکانات و ویژگی‌های متفاوت را برای این مدل‌ها فراهم می‌آورد.

تمامی سه مدل NX در این رده بعنوان یک استاندارد همیشگی با سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی APS-C CMOS ارائه شده‌اند که توسط سامسونگ برای دسترسی به حداکثر کیفیت و بازتولید طبیعی رنگ‌ها مورد بهینه‌سازی قرار گرفته‌اند.
تطابق کامل مدل‌های این رده با سیستم i-Function مدل‌های پیشین کلاس NX امکان کنترل طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی بطور مستقیم از روی لنز را فراهم می‌آورد قابلیتی که حتی بدون حرکت از روی سوژه بهترین تنظیمات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

طراحی ۹ لنز مختلف و حضور ابزارهای جانبی حرفه‌ای برای دوربین‌های سری NXتضمینی برای تامین نیازهای عکاسان متفاوت با درجات مختلفی از نیازها و دانش تصویربرداری است.
NX۱۰۰۰ نمونه‌ای با طرحی چشمگیر و قابلیت حابجائی بالاست که ساختار کمپکت و کوچک آن جذابیت‌های فراوانی برای این مدل ایجاد می‌کند. از جمله مشخصات پیشرفته این مدل باید به فناوری‌های Smart Auto ۲.۰ و Smart Link Hot Key اشاره کرد که پروسه تصویربرداری با حداکثر کیفیت و اشتراک‌گذاری بلافاصله را به امری ساده و همه‌گیر بدل خواهند کرد. NX۱۰۰۰ در سه رنگ سفید، مشکی و صورتی ارائه می‌شود.

NX۲۱۰ با بدنه‌ای فلزی و طرحی مشابه مدل پیشین این رده به نامNX۲۰۰ دارای صفحه‌نمایش ۳.۰ اینچی AMOLED و قابلیت تصویرداری Full HD در حداکثر وضوح و کیفیت است.
حضور قابلیت Wi-Fi در این مدل علاوه بر اشتراک‌گذاری سریع و بلافاصله تصویر، امکان مشاهده تصاویر در اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها با برنامه Samsung Mobile linkو در صفحه‌نمایش تلویزیون‌های منطبق با برنامه TV Linkرا فراهم می‌آورد.
NX۲۰ ابزاری ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای و آماتورهای مشتاق در این کلاس است که ظاهر حرفه‌ای یک دوربین DSLR را در قالب یک نمونه با حجم و وزن پائین و قابلیت جابجائی بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حضور دسته نگه‌دارنده ارگونومیک (hand grip) از جمله دیگر نکات مهم در طراحی این مدل محسوب می‌شود. NX۲۰با ارائه سرعت شاتر فوق‌العاده ۱/۸۰۰۰ ثانیه تصاویر بی‌نظیری را با حداکثر سرعت در صفحه‌نمایش ۳.۰ اینچی AMOLED چرخشی خود به نمایش می‌گذارد.

از جمله دیگر مشخصات حرفه‌ای این مدل با به افزایش ۲۰ درصدی میدان دید صفحه‌نمایش و فناوری‌های کنترلی مدرنی همچون SVGA EVF اشاره کرد.
در دوربین‌های هوشمند جدید سامسونگ امکان اشتراک‌گذاری بلافاصله تصاویر با لمس یک دکمه به راحتی هرچه تمام‌تر در نظر گرفته شده است؛ امکان آپلود تصاویر به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مرتبط همچون فیس‌بوک و پیکاسا و یا ایمیل نمودن ساده تصاویر به دوستان و اشنایان از جمله قابلیت‌هائی است که بطور مستقیم از روی دوربین‌های سری NX قابل انجام است.
از جمله دیگر گزینه‌های مهم در این زمینه می‌توان به انتقال و مشاهده تصاویر در دیگر ابزارها از طریق Samsung Mobile Link و استفاده از صفحه‌نمایش اسمارت‌فون‌های سامسونگ بعنوان remote viewfinder و عکس‌برداری از راه دور اشاره کرد.

پروسه اشتراک‌گذاری تصاویر از این طریق دیگر به گرفتن تصویر و انتقال ساده آن محدود نمی‌شود چرا که اینک با حضور ۱۰ فیلتر هوشمند در دوربین‌های سری NX تصاویر ارسال شده به سرویس‌هائی نظیر فیس‌بوک بدون نیاز به کامپیوتر از افکت‌های هنرمندانه‌ای برخوردار می‌شوند.
از دیگر ویژگی‌های مشترک دوربین‌های سه‌گانه جدید کلاس NX باید به عکاسی پانوراما و پانورامای سه‌بعدی اشاره کرد که کل منظره پیش‌ روی کاربر را در یک نمای کلی و در یک عکس منفرد جای می‌دهد.
ویژگی Smart Panel حاضر در هر سه مدل نیز تنظیمات و قابلیت‌های مهم دوریبن‌ها را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

در این ارتباط Myoung Sup Han معاونت ارشد و مسئول بخش تجارت تصویری سامسونگ ضمن تقدیر ازارائه این سه مدل بعنوان حرکتی رو به جلو در خانواده دوربین‌های هوشمند سامسونگ،حضور آنها را نشانی از درک این شرکت از مقوله تصویربرداری دیجیتال و اهمیت اشتراک‌گذاری لحظات در میان کاربران عنوان نمود.حرکت رو به جلوی سامسونگ در این رده نهایتا به ساخت و ارائه نخستین دوربین‌های هوشمند با استاندارد CSC برای ایجاد تصاویر حرفه‌ای با ارزش اشتراک‌گذاری بالا بدل شده است.
حضور قابلیت Wi-Fi در دوربین‌های این سری با در کنار هم قرار دادن بهترین کیفیت تصویر و گزینه‌های اتصال پیشرفته، امکان اشتراک‌گذرای سریع و بدون واسطه تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.