نگاهی به مادربرد GA-F2A85X-UP4 بهترین میزبان Trinity - سخت افزار - اخبار

نگاهی به مادربرد GA-F2A85X-UP4 بهترین میزبان Trinity

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۲/۲/۱۵ ۵:۵۱:۵۵ (1463 بار خوانده شده)
مشخصه پردازنده های جدید سری Trinity کمپانی AMD، تناسب کارایی و قدرت، نسبت به قیمت آن ها است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.



مشخصه پردازنده‌های جدید سری Trinity کمپانی AMD، تناسب کارایی و قدرت، نسبت به قیمت آنها است. پس اگر انتخاب شما، پردازنده ای از این سری باشد، برای تهیه دیگر اجزای سیستم، احتمالاً به سراغ مجموعه قطعاتی خواهید رفت که باقی آنها نیز –نسبت به قیمتشان- کارایی و ویژگی‌های بیشتری داشته باشند.
در واقع بیشتر از آنچه که هزینه می کنید، طلب کارایی و امکانات کرده اید! بنابراین، از میان مادربردها می توان، GA-F۲A۸۵X-UP۴ گیگابایت را انتخاب کرد، از این رو که این محصول نیز نسبت به امکاناتش قیمت مناسبی دارد! (اگرچه در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت ها، عبارت "قیمت مناسب" چندان منطقی به نظر نمی رسد!)

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ه گزارش ایتنا GA-F۲A۸۵X-UP۴ مجهز به چیپ ست A۸۵X کمپانی AMD است و سوکت FM۲ روی آن تعبیه شده است، به این معنی که تنها از APU های مختص سوکت FM۲ پشتیبانی می کنند و با دیگر پردازنده ها سازگاری ندارد.
اما قبل از اینکه به معرفی این مادربرد بپردازیم، لازم است که برخی از تفاوت های چیپ ست A۸۵X را با نسل قبلی اش متذکر شویم.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
این چیپ ست پشتیبانی از ۸ درگاه SATA ۶Gb/s، پشتیبانی از RAID ۵ و قابلیت تقسیم ۱۶ مسیر PCI Express ۲.۰ را به دو جفت x۸ در اختیار شما می گذارد.
بعد از قابلیت های چیپ ست، کمپانی گیگابایت امکانات ویژه خود را روی مادربرد GA-F۲A۸۵X-UP۴ قرار داده است؛ سه شکاف PCI Express x۱۶، سه شکاف PCI Express x۱، یک شکاف PCI، شش درگاه USB ۳.۰ و چهار شکاف حافظه رم که می توانند تا ۶۴ گیگابایت حافظه را در فرکانس های ۱۳۳۳/۱۶۰۰/۱۸۶۶ پشتیبانی کنند.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
گیگابایت همچنین از قطعات جدید بسیار با کیفیت (فناوری Ultra Durable ۵) در طراحی و ساخت مادربرد و مدار های تغذیه آن بهره برده است. فناوری UD۵ شامل IC های IR۳۵۵۰ PowIRstage، دو برابر مس بیشتر در PCB و چوک های با هسته ای از جنس فریت با قابلیت عبور ۶۰ آمپر جریان الکتریکی است.
این قطعات به علاوه خازن های تمام جامد، به خنک تر بودن سیستم و در نهایت پایداری و افزایش چشم گیر طول عمر قطعات می انجامد.

اگرچه این مادربرد ظاهری همانند مادربرد های رده بالا دارد، اما با توجه به قیمت، در رده میانی و شاید، حتی در رده اقتصادی قرار بگیرد!


در پنل پشتی مادربرد شاهد، درگاه های USB هستیم که ۴ عدد از آنها نسخه ۳.۰ هستند.
خروجی صدای ۷.۱ Realtek و شبکه Gigabit Ethernet نیز در این پنل خودنمایی می کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم مادربرد، برخورداری از چهار درگاه خروجی تصویر است که شامل HDMI، DisplayPort، DVI و VGA است.

همانطور که می دانید APU های کمپانی AMD دارای پردازشگر گرافیکی درون خود هستند؛ بنابراین از طریق خروجی های تصویر و به کمک پردازشگر مجتمع APU، نیازی به کارت گرافیک مجزای رده اقتصادی یا حتی میان رده نیست. از این طریق می توان تا ۳ نمایشگر را به طور همزمان به مادربرد متصل کرد.


LED نمایشگر وضعیت مادربرد در کنار دو عدد بایوس سخت افزاری گیگابایت قرار گرفته است تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای بایوس اصلی، بایوس پشتیبان فعال شود.
همچنین کلید های پاور، ریست و پاک کردن مقادیر CMOS در گوشه دیگر مادربرد تعبیه شده اند.
Dual UEFI BIOS گیگابایت در دو حالت "پیشرفته" و "سه بعدی" در دسترس است. عکس بالا، تصویری از بایوس این مادربرد در حالت سه بعدی است که برای کاربران مبتدی تر طراحی شده تا با حرکت نشانگر ماوس بتوانند روی شکل قطعات، تنظیمات مطلوب را انجام دهند. حالت پیشرفته نیز برای کاربران حرفه ای است که همان بایوس قدیمی گیگابایت را با شکل و شمایل جدیدتر و با آیکون های رنگی در اختیارشان می گذارد.

اگر به دنبال یک رایانه برای گردش در اینترنت، امور پردازشی ساده، بازی های معمولی (از نگاه پردازشی) و آنلاین هستید، می توانید از این مادربرد استفاده کنید.
البته شاید بتوان این محصول را یکی از بهترین گزینه ها برای یک سیستم مدیا سنتر دانست. همچنین می توان از‌ GA-F۲A۸۵X-UP۴ برای کاربرد NAS استفاده کرد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
پیشنهاد می شود همراه با این مادربرد از پردازنده A۱۰-۵۸۰۰K (که داخل خود پردازشگر HD۷۶۶۰D را به همراه دارد) استفاده کنید تا اگر از گیمر هایی هستید که در حال حاضر بودجه زیادی ندارید بتوانید در آینده نزدیک، برای بروز رسانی، یک کارت گرافیک مجزا تهیه کنید تا با استفاده از قابلیت Dual Graphics این مادربرد، از کارایی پردازشگر گرافیکی APU و کارت گرافیک به طور همزمان (CFX) بهره ببرید.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
این محصول با گارانتی آواژنگ در بازار های کشور عرضه می شود.