لطفاً‌ با موبایل ویروس حمل نکنید - امنیت - اخبار

لطفاً‌ با موبایل ویروس حمل نکنید

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۲/۴/۳۱ ۵:۳۹:۵۸ (1224 بار خوانده شده)
اولین تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید، در اکتبر سال 2008 میلادی فروخته شد. اما حالا بعد از گذشت تنها چهار سال و نیم از آن زمان، تعداد تلفن های هوشمند و تبلت های مجهز به این سیستم عامل، به مرز یک میلیارد نزدیک می شود!

خیلی از کاربران تصور می کنند اندروید نیازی به برنامه امنیتی ندارد اما تبدیل شدن این سیستم عامل به مشهورترین و پرکاربردترین سیستم عامل برای رایانه های شخصی و خانگی، مجرمان اینترنتی و هکرها را به هوس انداخته تا روش های جدید تخریب و نفوذ را اینبار از دریچه اندروید تجربه کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، برنامه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید، باید برای امنیت بیشتر از Sandboxing به عنوان یک محدوده عملیاتی حفاظت شده و مستقل در قلب تلفن هوشمند و تبلت شما استفاده کنند. البته هر کدام از این برنامه ها، در صورت اجازه کاربر می توانند به هر بخشی که بخواهند دسترسی داشته باشند.
این مسئله به طرز قابل ملاحظه ای، ضریب امنیتی اندروید را افزایش داده است. اما صدها هزار برنامه کوچک و بزرگ مبتنی بر اندروید برای نزدیک به یک میلیارد کاربر این سیستم عامل محبوب منتشر شده است. حفره های امنیتی، آسیب پذیری ها و تعداد بدافزارها، نقض حریم خصوصی شما را به شدت افزایش داده است و سبب شده است دسترسی غیر مجاز به امکانات ویژه تلفن های هوشمند مانند SMS ,GSM, MMS, ,GPRS ,Wi-Fi و...اهمیت امنیت و حفاظت از تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید را به مسئله ای بسیار مهم و جدی تبدیل کند. بطوریکه تنها در عرض شش ماه پایانی سال 2012 تعداد تهدیدات مستقل و فعال علیه سیستم عامل اندروید به بیش از دو و نیم برابر افزایش پیدا کرد و همچنان با روند صعودی ادامه دارد.
در این میان هرچند شرکت گوگل از تمام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نرم افزار خواسته که فقط از طریق Google Plays، سایت رسمی محصولات اندرویدی به عرضه و دریافت نرم افزار بپردازند اما رشد قارچ گونه برنامه ها و فایل های مبتنی بر اندروید، در کنار ناآگاهی کاربران جوان و بی تجربه، فضا را برای فعالیت خرابکاران و هکرهای اندرویدی مساعد کرده است. در ماه های پایانی سال 2012 میلادی بیش از 75 درصد از تلفن های هوشمند، تبلت ها و تجهیزات رایانه ای مدرن، مجهز به سیستم عامل اندروید بوده اند که تعداد بی شماری از آنها در محیط های اداری و سازمانی بکار گرفته می شوند.
ویروس ها و بدافزارها تنها بخش کوچکی از تهدیدات ویژه سیستم عامل اندروید را تشکیل می دهند، بنابراین شما برای حفاظت همه جانبه از تلفن های همراه و تبلت ها و یا سایر تجهیزات اندرویدی به چیزی بیش از یک ضدویروس و یا ضدبدافزار نیاز دارید. به یک مجموعه از روش های امنیتی و نظارتی که برنامه ضدویروس تنها یکی از ابزارهای آن را تشکیل می دهد.
نرم افزار پاندا موبایل سکیوریتی را همین حالا رایگان دانلود کنید تا تلفن هوشمند و تبلت های اندرویدی شما به دژ مستحکم و نفوذناپذیر تبدیل شوند. این یک برنامه امنیتی فوق العاده سبک و سریع است که حداقل بار منفی را بر روی دستگاه های اندرویدی و میزان مصرف باطری در آنها ایجاد می کند.
امکانات
قدرت این برنامه در کشف، شناسایی و پاکسازی برنامه های مخرب، بدافزارها، ویروس ها و سایر تهدیدات ویژه اندروید، مثال زدنی است و می تواند در نهایت سرعت و دقت، نرم افزارهای قابل نصب در تجهیزات اندرویدی را از لحاظ امنیتی و عملیاتی بررسی کند و به صورت خودکار تمام تهدیدات و نرم افزارهای مخرب موجود در حافظه های جانبی مانند کارت های حافظه SD را شناسایی و از نقل و انتقال و آغاز فعالیت های تخریبی آنها جلوگیری کند.
مهمتر از همه، برنامه پاندا موبایل سکیوریتی برای اندروید، می تواند امنیت حریم خصوصی و شخصی شما را تضمین و از دسترسی غیرمجاز به امکانات ارتباطی و عملیاتی تلفن های هوشمند، مانند اطلاعات تماس، اطلاعت خصوصی، اطلاعات ارزشمند مالی و تجاری و نیز هویت حقیقی و سازمانی شما، جلوگیری کند.
پاندا هر نوع نرم افزار مخرب و دسترسی غیر مجاز که بر روی هرکدام از این سه زمینه متمرکز باشند را شناسایی و حذف می کند:
- هرنوع اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه های اندرویدی
- هویت شخصی و سازمانی
- هر نوع اختلال در عملکرد اجرایی دستگاه اندرویدی