کشف گوشی‌های مفقود شده به کمک گوگل - اخبار - اخبار

کشف گوشی‌های مفقود شده به کمک گوگل

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۲/۵/۱۲ ۹:۲۳:۴۳ (1059 بار خوانده شده)
ین ابزار جدید در اصل ترکیبی از یک ابزار موبایلی و سرویس‌های آنلاین است که به مشتریان اندروید کمک می‌کند محل استقرار گوشی سرقت شده خود را بیابند.

شرکت گوگل برای نخستین بار طی ماه جاری سرویس رایگان امنیتی و مبتنی بر محل استقرار کاربران را برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی اندرویدی روانه بازار می‌کند که به واسطه آن می‌توان گوشی‌های سرقت شده و مفقود شده را به راحتی پیدا کرد.

"بنجامین پویز"(Benjamin Poiesz) مدیر تولید سیستم‌عامل اندروید در شرکت گوگل در این خصوص توضیح داد این ابزار جدید موسوم به Android Device Manager(ADM) در اصل ترکیبی از یک ابزار موبایلی و سرویس‌های آنلاین است که به مشتریان اندروید کمک می‌کند محل استقرار گوشی سرقت شده خود را بیابند و امنیت کامل روی آن را برقرار سازند تا دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در آن غیرممکن شود.

اگر گوشی سرقت شده یا مفقود شده در محلی نزدیک به شما باشد، ابزار ADM این امکان را فراهم می‌کند تا از موقعیت آن مطلع شوید و در کوتاه‌ترین زمان به گوشی خود دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از ابزار ADM باید با شناسه کاربری و رمز عبور خود در سیستم گوگل وارد ابزار یاد شده شوید و کلید Ring را در آن فشار دهید تا در زمان سرقت صدای گوشی حتی اگه در حالت سکوت هم باشد، در بلندترین میزان قرار گیرد.

در نهایت اگر گوشی در نزدیکی شما نباشد و نتوانید صدای آن را گوش دهید، این سرویس روی نقشه الکترونیکی آنلاین محل استقرار گوشی را مشخص می‌کند و از راه دور این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا تمام اطلاعات موجود در آن را از بین ببرید.