لینوکس جدید بدون دخالت کاربر به‌روز می‌شود - سیستم عامل ها - اخبار

لینوکس جدید بدون دخالت کاربر به‌روز می‌شود

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۹۳/۴/۱۱ ۷:۳۴:۰۴ (822 بار خوانده شده)
لینوکس جدید می‌تواند به‌طور مداوم خود را به‌روز کند و نیاز به به‌روزرسانی‌های اصلی را برطرف می‌سازد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شرکت CoreOS با هدف آسان‌سازی فعالیت‌های مدیران سیستم‌ها نسخه ویژه‌ای از سیستم‌عامل لینوکس عرضه کرده است که می‌تواند به‌طور مداوم خود را به‌روز کند و نیاز به به‌روزرسانی‌های اصلی را برطرف می‌سازد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت techworld، شرکت CoreOS این نسخه از سیستم‌عامل لینوکس را به عنوان یک سرویس تجاری معرفی کرد و توضیح داد که عرضه آن با هزینه ۱۰۰ دلار برای اشتراک ماهانه آغاز شده است.

"الکس پُلوی"(Alex Polvi) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت CoreOS گفت: «شرکت‌های تجاری امروزه می‌توانند به CoreOS به‌عنوان مرکز توسعه سیستم‌عامل داخلی خود نگاه کنند. این اتفاق برای کاربران سازمانی که از لینوکس استفاده می‌کنند اتفاق مهمی محسوب می‌شود که به نیاز آن‌ها پاسخ می‌دهد».

خدمات تجاری ویژه مخصوص مشترکان لینوکس سرویس جدیدی محسوب نمی‌شود و دو شرکت Red Hat و Suse که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اقدامات مشابهی انجام داده‌اند.

با توجه به اینکه ابزارها و منابع داده‌های مبتنی بر لینوکس مورد توجه این شرکت‌ها، متن‌باز هستند و به صورت آزاد در اختیار همگان قرار می‌گیرند، هزینه‌های مربوط به اشتراک کاربران به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های مربوط به تولید نرم‌افزار را پوشش دهد.

با این اتفاق معمولاً کاربران برای به‌روزرسانی نرم‌افزار، رفع حفره‌های امنیتی، ارتقا سیستم و پشتیبانی‌های فنی پول پرداخت می‌کنند.

اما شرکت CoreOS به صورت متفاوت در این زمینه گام برمی‌دارد و اعلام کرده است که برای نسخه ویژه لینوکس که در اختیار مشترکان می‌گذارد هیچ گونه به‌روزرسانی اصلی ارائه نمی‌دهد.

در عوض، به‌روزرسانی‌ه و قابلیت‌های جدید به صورت خودکار به سیستم اصلی اضافه می‌شوند و به محض آنکه آماده شوند روی نسخه‌ای که در اختیار کاربران موجود است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این سرویس بخش ویژه‌ای با نام CoreUpdate را شامل می‌شود که انواع سیستم‌های کنترلی را در زمینه به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اختیار کاربران می‌گذارد و به کمک آن می‌توان به‌جز خدمات اتوماتیک، به صورت دستی نیز به‌روزرسانی‌ها را انجام داد.