رمزنگاری انتها به انتها در سرویس ایمیل یاهو - امنیت - اخبار

رمزنگاری انتها به انتها در سرویس ایمیل یاهو

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۳/۵/۱۹ ۶:۰۱:۱۸ (823 بار خوانده شده)
اهو سال 2015 را تاریخی برای افزایش امنیت تمامی ارتباطات كاربران خود قرار داده است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

یاهو قصد دارد مانند گوگل، رمزنگاری انتها به انتها را برای كاربران سرویس ایمیل خود راه‌اندازی نماید تا ارتباط كاربران را محرمانه نگه دارد.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، یك عضو ارشد امنیتی یاهو این موضوع را در كنفرانس امنیتی Black Hat در لاس وگاس اعلام كرد و گفت كه از پاییز، رمزنگاری PGP را به كاربران خود ارائه خواهد داد.

این كار از طریق یك نسخه تغییر یافته از تكنولوژی مورد استفاده توسط گوگل برای امن‌سازی سرویس جی‌میل صورت می‌گیرد. این امكان از طریق یك پلاگین مرورگر فعال خواهد شد.

چند ماه پیش، گوگل نیز در مورد برنامه‌هایی برای ارائه یك افزونه مرورگر كروم اطلاع‌رسانی كرد كه به كاربران اجازه می‌دهد ایمیل‌ها را رمزنگاری كنند. رمزنگاری یاهو با رمزنگاری گوگل سازگار خواهد بود.

دو كاربر كه این پلاگین را فعال كرده باشند می‌توانند برای یكدیگر ایمیل‌هایی با داده‌های رمز شده ارسال نمایند كه این داده‌ها توسط هیچكس به جز فرستنده و گیرنده قابل دسترسی نخواهند بود.

اگرچه سال‌ها است كه رمز كردن ایمیل ممكن است، ولی این تكنولوژی ورای قابلیت‌ها و امكانات اغلب مردم بوده است. این پلاگین‌ها سعی می‌كنند این پروسه را ساده نمایند.

در این روش، عنوان ایمیل رمز نمی‌شود اما سایر قسمت‌های محتوای ایمیل رمز خواهد شد. این چنین رمزنگاری بدین معناست كه نه گوگل و نه یاهو قادر نخواهند بود برای نمایش تبلیغات مرتبط با ایمیل، محتوای آن را اسكن نمایند.

این شركت همچنین برنامه‌های ایمیل موبایل خود برای iPhone و iPad را نیز به‌روز رسانی كرده است. برنامه موبایل این شركت، رمزنگاری موجود در پلاگین مرورگر را اجرا خواهد كرد.

برنامه‌های به‌روز شده قابلیت جستجو را نیز بهبود بخشیده و پیدا كردن افراد و پیغام‌ها را از طریق Smart Search Suggestions ساده‌تر خواهد كرد.
انتظار می‌رود كه نسخه‌های اندروید برنامه ایمیل این شركت نیز در هفته‌های آتی معرفی گردد.
برچسب‌ها: گوگل   مرورگر   ایمیل   یاهو   رمز نگاری   پلاگین