رونمایی از اندروید نسخه 5 و دو دستگاه نکسوس توسط گوگل - اخبار - اخبار

رونمایی از اندروید نسخه 5 و دو دستگاه نکسوس توسط گوگل

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۳/۷/۲۴ ۹:۵۵:۴۴ (985 بار خوانده شده)
شب گذشته گوگل در مراسمی از نسخه 5 سیستم‌عامل اندروید و همچنین یک تبلت نکسوس به همراه یک گوشی هوشمند جدید و جالب تر از همه یک دستگاه Set-Top Box که از سیستم‌عامل جدید Android TV بهره می‌برد رونمایی کرد.

به گزارش «تابناک» پیش از این گوگل در کنفرانس I/O اقدام به معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام کد Android L کرده بود. این نسخه از اندروید نسخه شماره 5 اندروید است و اولین نسخه‌ای است که زبان طراحی گوگل را به خود دیده است:برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

«ساندرا پیچای» مدیر ارشد بخش اندروید و کروم در این رابطه اشاره کرده است: اندروید Lollipop مخصوص به دنیای طراحی شده است که در آن کاربران با صفحه نمایش‌های مختلف بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت ها سر و کار دارند. درحالی‌که دستگاه‌های بیشتری طی زمان به هم متصل می‌شوند، انتظار می‌رود سیستم‌عامل جدید بتواند همه مسائل مربوطه را پوشش دهد.

یکی از ویژگی‌های نسخه جدید اندروید به گفته وی این است که بازگشت به آنچه که در سیستم‌عامل بر سر آن بوده‌اید اکنون بسیار ساده شده است. بنابراین رجوع به App ها و موسیقی‌ها و حتی تصاویر و تاریخچه جستجوی شما در وب به ساده‌ترین شکل ممکن برای کاربران فراهم شده است.

درحالی‌که در نگاه اول تغییر در واسط گرافیکی اولین نکته‌ای است در اندروید 5 دیده می‌شود، گوگل ادعا دارد که در زیر پوسته اما تغییرات اساسی رخ داده است. از جمله افزایش عمر باتری با یک حالت جدید Battery Saver که می‌تواند یک باتری در حال مرگ را تا 90 دقیقه زنده نگه دارد.

اندروید Lollipop بر روی دو دستگاه نکسوس به شکل رسمی منتشر خواهد شد. اولین دستگاه، نکسوس 9 ساخت شرکت Lenovo است که دارای یک صفحه نمایش 6 اینچ است. همچنین از پردازشگر 4 هسته‌ای Snapdragon 805 با قدرت 2.7 GHz برخوردار است.

این دستگاه به همراه نکسوس 9 که تبلت ساخت شرکت اچ تی سی است که از صفحه نمایش 8.9 اینچ با پردازشگر 64 بیتی شرکت NVidia با نام Tegra K1 با دو هسته در قدرت 2.3 GHz برخوردار است:

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

اما جالبت ترین بخش از برنامه گوگل رونمایی از Nexus Player بود که در واقع یک دستگاه Set-top Box است که نسخه Android TV بر روی آن اجرا می‌شود. این دستگاه که توسط شرکت Asus طراحی شده است اولین تجربه گوگل در این راه است. این دستگاه که یک Micro-Console تلقی می‌شود علاوه بر قابلیت‌های بازی، امکانات Stream داده از دستگاه‌های اندروید را نیز دارا است:

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
برچسب‌ها: گوگل   اندروید   تبلت   نکسوس   نمایش   پردازشگر