اپلیکیشن اندروید سرویس نقشه HERE نوکیا برای گوشی های با اندروید ۴.۱ و بالاتر رسما منتشر شد - اخبار - اخبار

اپلیکیشن اندروید سرویس نقشه HERE نوکیا برای گوشی های با اندروید ۴.۱ و بالاتر رسما منتشر شد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۳/۷/۳۰ ۹:۱۱:۰۵ (1048 بار خوانده شده)
بعد از مدت‌ها انتظار نوکیا تصمیم به عرضه‌ی سرویس نقشه HERE برای سیستم‌عامل اندروید گرفت.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

نوکیا یکی از پیشگامان عرصه‌ مسیریابی از طریق GPS بوده و اولین برنامه‌ی خود را با این مضمون برای سیستم‌عامل سیمبین با نام MAPS منتشر کرد.

این شرکت فنلاندی بعد از مهاجرت از سیمبین به ویندوز فون سرمایه‌گذاری فراوانی در تکمیل پروژه‌ی سرویس نقشه خود انجام داد و همزمان با معرفی ویندوز فون ۸ این سرویس را در قالب اپلیکیشنی به نام HERE عرضه نمود.


یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی HERE اجرای آن در حالت آفلاین بوده که در ۱۳۵ کشور قابل‌استفاده می‌باشد.
اما یکی از ضعف‌های این سرویس عرضه‌ی انحصاری آن برای ویندوز و ویندوز فون بود و کاربران سایر پلتفرم‌ها برای بهره‌مندی از این برنامه مجبور بودند از نسخه‌ی تحت وب آن استفاده کنند.

کاربران سیستم‌عامل اندروید به‌صورت پیش‌ فرض از سرویس نقشه گوگل برای مسیریابی استفاده می‌کنند ولی این سرویس در بخش‌هایی دچار ضعف و مشکل بوده که افراد را ترغیب به استفاده از HERE می‌کند.

نوکیا بعد از پیوستن به خانواده‌ی مایکروسافت به سیاست‌های اشتباه استفان الوپ پایان بخشید و وعده‎ی انتشار نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن HERE را داد.

مدتی بعد این سرویس به سیستم‌عامل اختصاصی تایزن راه یافت و نسخه‌ای از آن بر روی گلکسی گیر مشاهده گردید و کمی بعد نسخه‌ی غیررسمی آن برای اندروید ۴ در وب‌سایت‌های مختلف قابل‌دسترس شد، اما به نظر می‌رسد امروز نوکیا به قول خود وفا کرده و اولین نسخه‌ی رسمی اپلیکیشن HERE را به‌صورت بتا برای سیستم‌عامل اندروید نسخه‌ی ۴٫۱ به بالا عرضه کرده است.

اما تنها نکته‌ی مبهم این موضوع قرار نگرفتن اپلیکیشن رسمی HERE در پلی استور می‌باشد و کاربران برای دریافت آن مجبور هستند به وب‌سایت here.com مراجعه کنند. در هر حال به نظر می‌رسد قسمت نرم‌افزارهای نوکیا پس از مدت‌ها مسیر درست را در پیش‌گرفته است.

آیا شما حاضر به جایگزینی این برنامه به‌جای گوگل مپ بر روی دستگاه اندرویدی خود هستید؟
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.


ایتنا