10 نرم‌افزار که حسادت اپلی‌ها را برمی‌انگیزد - نرم افزار - اخبار

10 نرم‌افزار که حسادت اپلی‌ها را برمی‌انگیزد

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۳/۹/۱۲ ۹:۵۲:۳۰ (1123 بار خوانده شده)
یکی از مزایای بزرگ اندروید نسبت به اپل این است که اکثر نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل در مقایسه با آی‌او‌اس از آزادی بیشتری برخوردارند. به دیگر سخن، برنامه‌های اندروید را می‌توان از هر منبع دلخواهی انتخاب و نصب کرد، درحالی‌که در آی‌او‌اس با محدودیت‌هایی در این زمینه مواجه هستیم

هزینه‌های کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتر از ویژگی‌های مهم برنامه‌های اندروید در مقایسه با آی‌او‌اس هستند. در هر صورت نرم‌افزارهای امروزی اغلب روی هر دو سیستم‌عامل نصب می‌شوند، اما برنامه‌های جالب اندرویدی كه مختص این سیستم‌عامل هستند چه قابلیت‌هایی دارند که اپل اجازه اجرای آنها را در سیستم‌عاملش نمی‌دهد. در این شماره فهرستي از بهترین نرم‌افزارهای مختص اندروید تهیه کرده‌ایم که کاربران اپل هرگز به آنها دسترسی نخواهند داشت.
Muzei
ایجاد پس‌زمینه‌های زنده رایگان قابلیتی است که در هر دو سیستم‌عامل وجود دارد، اما این برنامه جالب صفحه خانگی گوشی یا تبلت اندرویدی شما را به یک موزه زنده تبدیل می‌کند. Muzei یک والپیپر زنده است که هر از گاهی صفحه خانگی را با یکی از کارهای محبوب هنری مزین می‌کند. برنامه‌ای که نمونه مشابهش را هیچ‌گاه در آی‌فون پیدا نمی‌کنید.
HoverChat
HoverChat به شما امکان می‌دهد بدون توقف برنامه‌های دیگر با دوستانتان گفت‌وگو کنید. این برنامه در حقیقت یک ابزار پیام‌رسانی است که در حین کار با دیگر برنامه‌ها یا فیلم دیدن هم در وضعیت اجرا باقی می‌ماند. کاربر می‌تواند با تغییر اندازه یا تنظیم میزان شفافیت صفحه اصلی نرم‌افزار، بدون وقفه به گفت‌وگو با دوستانش ادامه دهد.
Google Keep
Google Keep ابزاری قدرتمند برای ثبت افکاری است که در ذهن کاربر می‌گذرند. این ابزار یادداشت‌برداری و یادآور یکی از انعطاف‌پذیرترین برنامه‌هایی است که تا کنون در این زمینه توسعه یافته‌اند. در Google Keep کاربر می‌تواند برای یادداشت‌های خاص رنگ انتخاب کند و از طریق برنامه عکس گرفته یا از یادداشت‌های صوتی برای یادآوری رویدادهای مهم استفاده کند.
Cover
Cover برنامه‌های محبوب کاربر را در صفحه قفل اندروید قرار می‌دهد. در حقیقت با این ابزار دیگر نیاز نیست برای یافتن برنامه محبوب به صفحه‌های تودرتوی اندروید وارد شوید. Cover در عوض، بسته به موقعیتی که در آن هستید (مثلا در محل کار، خانه، در حال رانندگی و ...) برنامه‌های محبوب در آن موقعیت را در صفحه قفل به‌نمایش می‌گذارد.
Light Flow
Light Flow به کاربر امکان می‌دهد بر نور LED دستگاه مدیریت داشته و آن را کاملا سفارشی کند. در واقع، چنانچه گوشی شما برای نمایش هشدارها مجهز به نور LED باشد، می‌توانید توسط این برنامه رنگ نور را بسته به اینکه هشدار ایمیل، تماس تلفنی، یادآور یا باتری کم است به دلخواه تغییر دهید تا در موقعیت‌های مختلف هشدارهای نوری متفاوت دریافت کنید.
Cerberus
Cerberus یکی از بهترین برنامه‌های ضدسرقت مختص اندروید است. این برنامه امکاناتی فراتر از ردیابی دستگاه به‌سرقت رفته دارد و می‌توانید آن را از طریق سایت Cerberus یا پیام متنی، از راه دور کنترل کنید. از امکانات اضافی این برنامه می‌توان به پخش صدای زنگ در حالت خاموش، پاک کردن محتویات گوشی، قفل کردن دستگاه و ضبط صدا از طریق میکروفون اشاره کرد.
Locale
Locale از بهترین برنامه‌های سفارشی‌سازی گوشی‌های اندرویدی است که بسته به موقعیت‌های مختلف رفتار متفاوتی از گوشی را فراخوانی می‌کند. در واقع Locale را می‌توان یک برنامه خودکارساز گوشی به‌حساب آورد، بدان معنی که کاربر قادر است رفتار دستگاه را در موقعیت‌هایی مثل قرارگیری در مکان خاص، تماس شخص خاص، عمر باتری، جهت گوشی یا زمان تغییر دهد. برای نمونه می‌توانید کاری کنید که در صورت رسیدن عمر باتری به 50 درصد، روشنایی صفحه‌نمایش نسبت به قبل کمتر شود.
Link Bubble
همان‌طور که از نام این مرورگر هم بر می‌آید، آن را برای ایجاد حباب‌هایی از لینک‌ها ساخته‌اند. یک حباب لینک در واقع صفحه‌ای از وب است که قبل از مشاهده در پس‌زمینه دستگاه بارگذاری می‌شود تا زمان وبگردی شما را کاهش دهد. با نصب Link Bubble در اندروید می‌توانید مادامی که در یک صفحه وب هستید، لینک‌های دلخواهتان را لمس کنید و تا زمان بارگذاری آنها در پس‌زمینه در همان صفحه باقی بمانید. با لمس هر یک از حباب‌ها بدون اتلاف وقت به صفحه مورد نظر منتقل می‌شوید.
Tasker
Tasker برنامه دیگری است که برای خودکارسازی اندروید توسعه یافته است. این نرم‌افزار دارای بیش از 200 وظیفه پیش‌فرض است که رفتار گوشی را بر اساس موقعیت‌های مختلف تعیین می‌کند. کاربر توسط Tasker می‌تواند وظایفی را بسته به زمان، مکان، رویداد، ویجت یا میانبری خاص اجرا کند.
UCCW
UCCW ابزاری مفید برای ایجاد ویجت‌های سفارشی در صفحه خانگی اندروید است. از قابلیت‌های اصلی برنامه می‌توان به‌ سادگی کار با آن اشاره کرد؛ برای ایجاد یک ویجت جدید کافی است یکی از پوسته‌های پیش‌فرض برنامه را انتخاب کرده و مواردی مثل متن، تصویر، وضعیت‌ آب‌وهوا، ساعت، تقویم، اطلاعات باتری، تماس‌های ناموفق، جی‌میل و ... را به ویجت سفارشی خود بیفزایید. (عصرارتباط)
برچسب‌ها: نرم افزار   اندروید   اپل   وب   لینک   جی میل   فیلم   باتری   والیبر