اعجوبه های کوچک: ۵ گوشی عالی اندرویدی کوچکتر از ۵ اینچ - اخبار - اخبار

اعجوبه های کوچک: ۵ گوشی عالی اندرویدی کوچکتر از ۵ اینچ

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۳/۱۲/۶ ۵:۱۵:۱۹ (1103 بار خوانده شده)
سازندگان گوشی‌های هوشمند از اهمیت ساخت گوشی‌های هوشمند مینی غافل نشدند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

در طول سال‌های اخیر شاهد بزرگ و بزرگ‌تر شدن اندازه‌ گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم.


از به وجود آمدن دسته‌ی جدید فبلت‌ها گرفته تا استفاده‌ تبلت‌های ۷ اینچی به‌عنوان گوشی‌های موبایل؛ از این رو اکثر سازندگان گوشی‌های موبایل، سعی در بزرگ‌تر کردن اندازه‌ گوشی‌های هوشمند خود داشته‌اند.

همان‌طور که می‌دانید این نوع گوشی‌ها با استقبال خوب کاربران در سرتاسر نقاط جهان همراه بوده؛ اما سازندگان، هیچ‌گاه از اهمیت و جایگاه والای گوشی‌های مینی‌ غافل نشده‌اند و برای این‌که نشان دهند، کاربران این نوع گوشی‌ها از چه اهمیت بالایی نزد آن‌ها برخوردارند، دست به تولید نسخه‌ کوچک شده‌ پرچم‌دار خود زده‌اند.

اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از صفحات نمایش بین ۵ تا ۶ اینچ بهره می‌برند، اما افرادی هستند که دوست دارند گوشی آن‌ها باوجود امکانات خوبی که در اختیارشان قرار می‌دهد صفحه‌نمایش بزرگی نداشته باشد و بتوانند به‌راحتی آن را در جیب خود قرار دهند.

در ادامه قصد داریم ۵ گوشی عالی اندرویدی کوچک‌تر از ۵ اینچ را مورد بررسی قرار دهیم.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

بدون شک قدرتمندترین گوشی هوشمند کوچک‌تر از ۵ اینچی که هم‌اکنون بر پایه سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند، نسخه کوچک شده یا همان کامپکت اکسپریا زد ۳ است.

این گوشی همانند برادر بزرگ‌تر خود در سینه از پردازنده ۳۲ بیتی اسنپ‌دراگون ۸۰۱ بهره می‌برد و در قاب پشتی به دوربینی با وضوح ۲۰ مگا پیکسل مجهز شده است.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

سامسونگ اخیراً توجه بیشتری به طراحی گوشی‌های هوشمند خودکرده است.

این شرکت کره‌ای در سال‌های گذشته تنها از پلاستیک در تولید گوشی‌های خود استفاده می‌کرد، اما با توجه به انتقادهایی که به این شرکت وارد می‌شد سرانجام تصمیم به استفاده از فلز درگوشی‌های خود گرفت.

گلکسی آلفا را می‌توان یکی از اولین گوشی‌هایی با قاب تمام فلزی ساخت سامسونگ دانست که همراه با صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی، دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسلی، پردازنده هشت هسته‌ای و بهره بردن از نسل چهارم محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس راهی بازار شد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ازجمله مشخصات سخت‌افزاری این تلفن می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۰ با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز، ۳ گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۶ مگا پیکسلی در قاب پشتی و صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی فول اچ‌دی با تراکم پیکسلی ۴۶۹ پیکسل بر اینچ اشاره کرد.

همچنین این تلفن با بدنه تمام فلزی، ۶۵ میلی‌متر عرض و ۱۳۶.۹ میلی‌متر ارتفاع دارد و ضخامت آن ۱۰.۲ میلی‌متر است.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

اچ‌تی‌سی وان، اولین نسل از پرچم‌داران وان این کمپانی تایوانی بوده که در سال ۹۱ راهی بازار شد.

One به معنای واقعی یک گوشی رده بالا بوده و می‌توان آن را برترین گوشی اندرویدی ساخته شده در زمان خود دانست.

ازجمله مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی فول اچ‌دی، بدنه تمام فلزی، دوربین اصلی ۴ مگا پیکسلی، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

Aquos mini SHL۲۴ از صفحه‌نمایشی ۴.۵ اینچی با وضوح اچ‌دی و طراحی با نام EDGEST که به دلیل حاشیه صفحه‌نمایش کم آن می‌باشد، بهره می‌برد.

برای مقایسه، این گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی بلندی به‌اندازه iPhone ۵s با صفحه‌نمایش ۴ اینچی دارد.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۰، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی اشاره کرد.

منبع: فارنت