عرضه رسمی کورتانا برای اندروید - سیستم عامل ها - اخبار

عرضه رسمی کورتانا برای اندروید

دسته : سیستم عامل ها در تاريخ ۱۳۹۴/۶/۹ ۸:۱۰:۰۰ (880 بار خوانده شده)
سرانجام مایکروسافت نسخه بتای کورتانا برای سیستم‌عامل همراه شرکت گوگل را به کاربران چشم‌انتظار این خدمات عرضه خواهد کرد

به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت gizmodo، بسیاری از کاربرانی که به سراغ سیستم عامل همراه ویندوز می‌روند، دلیلی بسیار مهم برای ماندن در این سیستم عامل را در اختیار دارند: کورتانا.

این دستیار هوشمند دیجیتالی می‌تواند تمامی نیازهای کاری شما از تلفن همراه را از طریق رابط صوتی هوشمند خود انجام بدهد. در جبهه اپل نیز سیری تقریبا عملیاتی مشابه را انجام می‌دهد ولی اندروید از داشتن چنین امکانی بی‌بهره است.

در طول یک سال گذشته بارها شایعاتی درباره عرضه کورتانا برای سیستم عامل اندروید به گوش رسیده بود ولی به نظر می‌رسد که زمان انتظار به سرآمد و سرانجام این شایعات در حال حقیقت یافتن هستند.

به این ترتیب هم‌اکنون می‌توان از طریق بازار نرم‌افزاری Paly store شرکت گوگل، کورتانا را بر روی دستگاه‌های اندرویدی دانلود و نصب کرد. عملکرد این نرم‌افزار کاملا مشابه تجربه‌ای که در ویندوز ۱۰ از کورتانا کسب گشته است به نظر می‌رسد ولی باید به یاد داشته باشید که این نسخه تنها نسخه بتا از کورتانا برای اندروید محسوب می‌شود.
به همین دلیل نیز احتمال وجود باگ‌های اجرایی و مشکلاتی در این نرم‌افزار بالا خواهد بود.

هنوز معلوم نیست که کورتانا چه مدت‌زمانی را به‌صورت بتا بر روی اندروید حضور خواهد داشت و نسخه اصلی این برنامه چه زمانی به بازارهای نرم‌افزاری اندروید وارد خواهند گشت.