عرضه دوربین با لنز تعویض شونده مخصوص پهپادها - سخت افزار - اخبار

عرضه دوربین با لنز تعویض شونده مخصوص پهپادها

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۴/۶/۲۲ ۹:۱۴:۱۳ (941 بار خوانده شده)
یک شرکت فناوری از عرضه لنزهای تعویض شونده جدیدی خبر داده که تهیه عکس با کیفیت 4K را ممکن می‌کنند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

لنزهای تعویض شونده که مخصوص تصویربرداری در فضای باز و پرلرزش هستند Zenmuse X5 و X5Rنام دارند و توسط شرکت دی.جی.آی طراحی شده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، دوربین‌های دیجیتال مجهز به این لنزها را می‌توان بر روی پهپادهای اینسپایر 1 ساخت شرکت دی.جی.آی نصب کرده و مورد استفاده قرار داد.

هر دو دوربین مجهز به حسگرهای تصویربرداری 16 مگاپیکسلی میکرو سه چهارم هستند که پیش از این توسط شرکت‌هایی همچون المپیوس و پاناسونیک هم به کار گرفته شده‌اند.

کاربران می‌توانند این دوربین‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنند که در زمان فیلم‌برداری ویدئویی در هر ثانیه 24 یا 30 فریم تهیه نمایند.

یکی از مزایای این دوربین امکان کنترل فوکوس و میزان بازبودن دیافراگم از راه دور و با استفاده از یک برنامه همراه است که بر روی آیپد نصب می‌شود. البته تنظیمات مربوطه باید بر روی دوربین از قبل فعال شود.

تنها مزیت مدل X5R بر X5 امکان ضبط تصاویر ویدئویی باکیفیت و حرفه‌ای CinemaDNG RAW بر روی کارت حافظه میکرواس.دی یا اس.اس.دی با ظرفت 512 گیگابایت است.

نرخ متوسط ضبط تصاویر ویدئویی 1.7 گیگابیت در ثانیه است حال آنکه استاندارد لنز X5 در این زمینه 60 مگابیت در ثانیه است.

قیمت این لنزها با توجه به امکاناتی که دارند بسیار بالاست و به ترتیب به 4500 و 8000 دلار می‌رسد. بنابراین احتمالا تنها افراد حرفه‌ای از آنها استفاده خواهند کرد.

خبرگزاری فارس
برچسب‌ها: دوربین   تصاویر   فیلم   پهپاد