حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR4 ساخته شد - سخت افزار - اخبار

حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR4 ساخته شد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۴/۷/۶ ۸:۳۴:۲۰ (1061 بار خوانده شده)
شرکت سامسونگ قصد دارد تا رم‌های جدیدی را به بازار عرضه کند که این رم‌ها از نوع LPDDR۴ DRAM بوده و ۱۲ گیگابایت حجم دارند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شرکت سامسونگ قصد دارد تا رم‌های جدیدی را به بازار عرضه کند که این رم‌ها از نوع LPDDR4 DRAM بوده و ۱۲ گیگابایت حجم دارند.


به گزارش ایتنا از رایورز از وب‌سایت خبری تحلیل digitimes، شرکت سامسونگ قصد دارد تا نسل جدید رم‌های کامپیوتری خود را روانه بازار مصرف کند. این شرکت به‌زودی به‌صورت رسمی عرضه رم‌های LPDDR4 DRAM با ظرفیت ۱۲ گیگابایت را آغاز خواهد کرد.

این رم‌ها با سیستم‌هایی که مبتنی بر استفاده از فناوری‌های ۲۰ نانومتری ساخته ‌شده‌اند همخوانی خواهد داشت و به نسبت رم‌های موجود در بازار از سرعت بالاتری برخوردار است. البته این سرعت بالاتر همراه با مصرف کمتر این رم نیز خواهد بود که ارزش آن را عملا چند برابر می‌کند.

شایان ذکر است که محصولی که به‌زودی توسط سامسونگ به بازار مصرف عرضه خواهد شد، حجیم‌ترین و سریع‌ترین رم موجود در سری رم‌های DRAM محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز می‌توان جایگاه آن در کامپیوترهای نیرومند را تثبیت شده دانست.

شایان ذکر است که در حال حاضر نمونه LPDDR4 DRAM‌های مرسوم در بازار مصرف، ظرفیت‌های ۳ و ۶ گیگابایتی دارند و مصرف انرژی آن‌ها نیز به‌مراتب بالاتر از این مدل جدید است. رم جدید سامسونگ به میزان ۲۰ درصد در مصرف انرژی صرفه خویی خواهد کرد و از نظر توان خروجی نیز به میزان ۳۰ درصد از سایر نمونه‌ها سریع‌تر عمل می‌کند.

[img align=left width=300]http://itna.ir/images/docs/000038/038200/images/ITNA-Shahriver%20(54).jpg[/img]
برچسب‌ها: سامسونگ   کامپیوتر   فناوری   بازار   رم   انرژی   نسل