تغییر نام برنامه فلش برای رقابت با فناوری‌های رقیب - نرم افزار - اخبار

تغییر نام برنامه فلش برای رقابت با فناوری‌های رقیب

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۴/۹/۱۴ ۱۱:۴۰:۵۵ (1004 بار خوانده شده)
کمپانی ادوب برای عقب نماندن از قافله نام یکی از نرم‌افزارهای خود را تغییر داد!برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شرکت ادوب روز گذشته ضمن به روزکردن برنامه Creative Cloud خود در یک اقدام جالب توجه نام برنامه Flash Professional CC را به Adobe Animate CC تغییر داد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از زد.دی.نت، بسیاری از تحلیلگران این اقدام را نشانه مرگ برنامه چندرسانه‌ای فلش و مهاجرت شرکت ادوب به فناوری جدید HTML5 دانسته‌اند.

برنامه فلش به علت آسیب‌پذیری‌های امنیتی با انتقادهای تند بسیاری از متخصصان و کاربران مواجه شده‌است که می‌گویند استفاده از برنامه مذکور می‌تواند موجب سرقت اطلاعات خصوصی افراد و آسیب وارد شدن به رایانه‌ها و گوشی‌های آنها شود.

ادوب می‌گوید در عین حال در تلاش برای طراحی یک نرم افزار پخش کننده جدید ویدیویی بر مبنای فناوری HTML5 برای رایانه‌های شخصی است. این شرکت با صدور بیانیه‌ای مسئله را توضیح داده و افزوده که امروزه استانداردهای آزاد وب و HTML5 به استانداردهای غالب مبدل شده‌اند.

به همین علت تیم طراحی برنامه فلش هم ابزار مذکور را به طور کامل بازنویسی کرده و پشتیبانی از HTML5 Canvas و WebGL را به آن افزوده‌اند.

البته قرار است در برنامه Animate CC که در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود، از فرمت‌های فلاش و AIR کماکان پشتیبانی شود.