توضیحات مخابرات در مورد سامانه پیامکی ۳۰۹۰ - مخابرات - اخبار

توضیحات مخابرات در مورد سامانه پیامکی ۳۰۹۰

دسته : مخابرات در تاريخ ۱۳۹۴/۱۰/۱۵ ۸:۳۰:۵۲ (945 بار خوانده شده)
معاون شرکت مخابرات ایران، اخبار منتشر شده در مورد دریافت هزینه مازاد برای سامانه پیامکی ۳۰۹۰ از سوی همراه اول را تکذیب کرد.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

طی هفته‌های اخیر، تبلیغی تحت عنوان ٣٠٩٠ از شبکه‌های تلویزیونی صدا وسیما پخش می‌شود که از بینندگان برنامه، می‌خواهد چنانچه هوادار هر تیم فوتبالی هستند، یک پیامک به سامانه ٣٠٩٠ ارسال کنند و عضو باشگاه هواداری تیم‌های فوتبالی شوند.


به گزارش خبرنگار مهر، چنانچه هر فردی به این شماره پیامک ارسال کند، مبلغ ۲۰۰ تومان به ازای هر پیامک، از حساب و اعتبار ریالی سیم‌کارت وی کسر می‌شود.

این موضوع برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول که قبوض خود را آخر هر دوره دریافت می‌کنند مشکلاتی را به وجود آورده و بسیاری از آنها مدعی شده‌اند که با وجودی که به این سامانه پیامک نداده‌اند اما این سرویس از سوی همراه اول برای آنها فعال شده و رقم ۶ هزار تومان بابت اشتراک در این سرویس در قبوض پایان دوره‌شان به همراه اول بدهکار شده‌اند.

مشترکان همراه اول در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را مطرح کرده و مدعی شده‌اند که رقمی تحت عنوان ارزش افزوده در قبوض موبایلشان دیده‌اند که با مراجعه به دفاتر امور مشترکان متوجه شده‌اند که برای عضویت در سامانه هوادارای باشگاه‌های فوتبالی است.

این کاربران مدعی شده‌اند که همراه اول با فرض اینكه مشتركان سیم‌کارت‌های دائمی كه رقم پرداختی و مصرفی ماهیانه آنها بالا است، دقت و حوصله كافی برای دیدن ریز هزینه‌ها یا پیگیری را ندارند، تمامی کاربران را به سامانه ٣٠٩٠ و سامانه‌های مشابه مانند ۶۰۹۰ و ۹۰۹۰ اضافه كرده و ماهی ۶ هزار تومان از آنها دریافت می‌کند که در مجموع درآمدی چند ۱۰ میلیاردی برای این اپراتور به همراه خواهد داشت.

در این راستا داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران با رد این ادعا، گفت: مبلغ ۶ هزار تومان که در قبوض برخی مشترکان همراه اول به عنوان ارزش افزوده دیده می‌شود، مربوط به فعال‌سازی سامانه پیامکی باشگاه هواداران فوتبال است و چنانچه مشترکی این سرویس را فعال نکرده باشد، هزینه‌ای در این زمینه، در قبوض وی اعمال نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در سامانه پیامکی باشگاه هواداران فوتبال که از سوی سازمان صدا و سیما تبلیغ می‌شود به بینندگان اعلام شده که به ازای هر پیامک مبلغ ۲۰۰ تومان از حساب آنها کسر می‌شود و چنانچه فردی یک ماه عضو این سامانه شود، مبلغ ۶ هزار تومان به عنوان هزینه پیامکی، باید پرداخت کند.

معاون شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: این مبلغ با آگاهی خود فرد کسر می‌شود و به هیچ عنوان بدون اینکه فردی عضو این سامانه نباشد از حساب وی کسر نخواهد شد و ادعای مطرح شده در این‌باره کاملا تکذیب می‌شود.