سامسونگ بزرگترین هارددیسک دنیا را عرضه کرد - سخت افزار - اخبار

سامسونگ بزرگترین هارددیسک دنیا را عرضه کرد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ۱۱:۴۰:۳۹ (966 بار خوانده شده)
در جایی که دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری محدود یا غیر‌ممکن است، تنها راهکار باقی‌مانده، استفاده از هارددیسک‌های جانبی است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

این افزایش نیاز موجب شده است بزرگ‌ترین هارددیسک‌های موجود در بازار که توسط دو شرکت سی‌گیت و وسترن‌دیجیتال تولید می‌شوند و بین ۸ تا ۱۰ ترابایت فضا دارند، دیگر قادر به تامین نیاز کاربران نباشند.


برای رفع این مشکل، شرکت سامسونگ هفته گذشته اعلام کرد، عرضه بزرگترین هارددیسک‌های بازار موسوم به PM1633a را با ۱۵.۳۶ ترابایت فضای ذخیره‌سازی، آغاز کرده است. این شرکت در ماه آگوست خبر تولید هاردیسک‌هایی با حجم نزدیک به ۱۶ ترابایت را اعلام کرده بود.

در ۱۶ ترابایت حافظه می‌توان حدود سه میلیون فایل صوتی، بیش از چهار هزار فیلم یا در حدود پنج میلیون عکس دیجیتالی را ذخیره کرد.
این هارددیسک تنها ۶ سانتیمتر طول دارد و از تراشه فلش 256 Gbit (32GB) NAND بهره می برد که ظرفیت آن برابر تراشه‌های فلش موجود در بازار است.

در تراشه های NAND سلول های مورد استفاده برای ذخیره‌سازی اطلاعات در ۲۴ لایه روی یکدیگر قرار می‌گیرند. اما سامسونگ راه‌کاری را یافته که می‌تواند ۴۸ لایه از این سلول‌ها را در یک نانو ساختار سه‌بعدی روی هم قرار دهد و در نتیجه ظرفیت تراشه را به دو برابر افزایش داده است.

در هارددیسک جدید سامسونگ ۵۰۰ تراشه سه‌بعدی NAND به کار رفته است. این هارددیسک قادر است اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابایت در ثانیه منتقل کند. قیمت این هارددیسک هنوز مشخص نشده است اما قیمت آن هرچه که باشد انتظار می‌رود با تولید و عرضه انبوه هارددیسک ظرف مدت زمان کوتاهی قیمت آن نیز کاهش یابد.
برچسب‌ها: سامسونگ   اطلاعات   عکس   تراشه   فیلم   هاردیسک   قیمت