مراقب ويروس "باجگير" باشيد - امنیت - اخبار

مراقب ويروس "باجگير" باشيد

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۵/۲/۷ ۹:۵۳:۴۹ (1010 بار خوانده شده)
رئيس پليس فتای كرمان در خصوص وجود يك ويروس باج‌گير كه فايل‌های سيستم شما را رمزگذاري مي‌كند، هشدار داد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش ایتنا از سایت پلیس فتا، سرهنگ "كامبيز اسماعيلي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: «بدافزار CryptoLocker، بدافزاري است که اطلاعات قرباني را رمزگذاري کرده و براي بازگشايي آن از کاربر اخاذي مي‌کند و شانس دومي هم به قربانيان خود مي‌دهد تا اگر تغيير عقيده داده‌اند، باج درخواستي را پرداخت کنند و اطلاعات خود را بعد از رمزگشايي باز پس بگيرند.»


وي گفت: «اين بدافزار انواع فايل‌ها را بر روي سيستم قربانيان خود رمزگذاري و براي کاربر غير قابل دسترس مي‌کند.»
رئيس پليس فتا كرمان بيان داشت: «اين بدافزار سپس از کاربر درخواست باج، به‌صورت Bitcoin يا همان واحد پولي اينترنتي مي‌کند تا کليد رمزگذاري را براي بازگشايي فايل‌ها در اختيار او بگذارد.

اسماعيلي افزود:بدافزارهايي که در گروه Ransomware يا همان باج‌گير‌ها قرار مي‌گيرند، معمولاً راه‌کاري براي بازگشايي فايل‌ها بدون پرداخت باج وجود دارد، اما در مورد بدافزار CryptoLocker به‌هيچ‌وجه امکان بازگشايي فايل‌ها بدون آن کليد نيست.

رئيس پليس فتا كرمان در پايان توصيه كرد:به دليل اين كه اين بدافزار از طريق ايميل ارسال مي‌شود از بازكردن لينك‌هاي ناشناس خودداري كنيد و با تهيه و نگهداري بايگاني کامل و به‌روز، خود را از قرباني‌شدن در اين فرآيند پرهزينه و مجرمانه رها كنيد.
منبع: پلیس فتا