معرفی دو کارت گرافیک جدید انویدیا بر اساس معماری پاسکال - سخت افزار - اخبار

معرفی دو کارت گرافیک جدید انویدیا بر اساس معماری پاسکال

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۵/۲/۲۲ ۷:۰۴:۱۴ (982 بار خوانده شده)
کارت گرافیکی جدید از GTS SLI HB bridge پشتیبانی می‌کند و میزان پهنای‌باند را در سه سایز مختلف دو برابر کرده است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

کمپانی انویدیا دو کارت گرافیک GTX 1080 و GTX 1070(ارزان‌تر) را معرفی کرد.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، مهم‌ترین ویژگی کارت‌های جدید مجهز بودن آنها به معماری پاسکال و استفاده از فناوری ۱۶ نانومتری FinFET است که کارآیی را تا ۳ برابر بالابرده (در مقایسه با معماری مکسول) و در ساخت آن ۷.۲ میلیارد ترانزیستور بکار رفته است.

مدل ۱۰۸۰ بیش از ۲۵۶۰ هسته از نوع کودا دارد (گفتنی است مدل ۲۰۴۸ حدود ۹۸۰ هسته دارد ( و کلاک آن به ۱۷۳۳ مگاهرتز می‌رسد که آر طریق GPU Boost 3.0 به این سرعت دست پیدا می‌کند.

یکی از برتری‌های مدل ۱۰۸۰ داشتن ۸ گیگ رم از نوع DDR5 با بأس ۲۵۶ بیت است که کلاک مموری را تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و پهنای‌باند مموری را تا ۳۲۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد. هرچند مصرف انرژی در ۱۰۸۰ به ۱۸۰ وات رسیده اما ۲۰ تا ۲۵ درصد سریع‌تر از پرچم‌دار قبلی (Titan X) بوده و ۶۵ درصد نیز در مقایسه با مدل ۹۸۰ سریع‌تر شده است.

تفاوت دیگر نوع طراحی است که به مدل GTX Titan ساخت ۲۰۱۳ نزدیک‌تر شده و محفظه بخار خنک‌کننده سیستم خنک‌کنندگی کارامدی را به ارمغان می‌آورد.

در بخش اتصالات ۳ پورت دیسپلی ۱.۲، ۱ پورت اچ دی‌ام آی و یک پورت DL-DVI-D را در بر می‌گیرد.

کارت گرافیکی جدید از GTS SLI HB bridge پشتیبانی می‌کند و میزان پهنای‌باند را در سه سایز مختلف دو برابر کرده است. پورت ۷ پین نیز برای منبع تغذیه تعریف‌شده است.

اما مدل ۱۰۷۰ ضعیف‌تر تعریف‌شده و از آنجایی که در مدل ۱۰۸۰ حجم ۹ ترافلاپ تعریف‌شده، در ۱۰۷۰ این نرخ به ۶.۵ ترافلاپ می‌رسد.

مدل ۱۰۸۰ از ۲۷ ماه می به قیمت ۶۹۹ دلار و مدل ۱۰۷۰ از ۱۰ ژوئن به قیمت ۴۹۹ دلار در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.
برچسب‌ها: کارت گرافیک   پهنای باند   رم   گیگ   مموری