تا پایان سال 87 دو بانک کاملا الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود - بانکداری الکترونیک - اخبار

تا پایان سال 87 دو بانک کاملا الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود

دسته : بانکداری الکترونیک در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۲ ۵:۱۰:۰۰ (1402 بار خوانده شده)
معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی از اتصال سوئیچ شتاب به کشورهای شمال آفریقا و خاور دور و اتمام مراحل طراحی دو بانک 100 درصد الکترونیکی خبر داد.



محمد حسین مهرانی در گفت‌وگو با مهر از اتمام مراحل برنامه‌ریزی و طراحی راه‌اندازی دو بانک الکترونیکی خبرداد و گفت: متقاضیان راه‌اندازی بانک الکترونیکی برنامه‌های خود را به بانک مرکزی در این خصوص ارائه داده‌اند.

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با تاکید بر راه‌اندازی دو بانک الکترونیکی تا پایان سال جاری، تصریح کرد: براساس بسته سیاستی - نظارتی بانک مرکزی، این دو بانک تا پایان سال جاری مجوز راه‌اندازی را خواهند گرفت.

وی همچنین از انجام مذاکراتی برای توسعه طرح شتاب ایران با سایر کشورها خبر داد و افزود: هم اکنون با برخی کشورهای خاور دور نظیر مالزی و سنگاپور و برخی کشورهای شمال آفریقا نظیر لیبی و مصر در حال مذاکره برای ارتباط سوئیچ‌های شتاب هستیم.
مهرانی با بیان اینکه ارتباط سوئیچ ایران با کشورهای شمال آفریقا در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: خردادماه سال جاری قرار داد توسعه این سوئیچ‌ها منعقد خواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت نقش کارت‌های اعتباری در پرداخت‌ها که از ابتدای تیرماه سال جاری در بانک‌ها اجرایی خواهد شد، تاکید کرد و افزود: باید خطا در سیستم‌های POS و ATM کاهش یابد و اجرای هر تراکنش نباید بیش از 15 ثانیه به طول بیانجامد.

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی همچنین از اجرایی شدن سامانه «مکنا» مرکز کنترل نظارت اعتبارات از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.