غیرفعال کردن آنتی‌ویروس شخص ثالث از ویندوز 10 - اخبار - اخبار

غیرفعال کردن آنتی‌ویروس شخص ثالث از ویندوز 10

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۶/۴/۴ ۸:۱۳:۲۶ (904 بار خوانده شده)
مایکروسافت به تازگی تأیید کرده است که نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث را به خاطر شکایت از کسپرسکی غیرفعال کرده است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مایکروسافت به طور رسمی تأیید کرده است که ویندوز 10 این شرکت در برخی موارد، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و بسته‌های امنیتی شرکت‌های رقیب را در مرحله بعد از نصب به‌روزرسانی‌های سیستم عامل، غیرفعال می‌کند.
البته به گفته مسئولان مایکروسافت، این نرم‌افزارها به طور موقت غیرفعال می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، در ماه گذشته، یوجین کسپرسکی، مؤسس کسپرسکی در یک پست ناامیدکننده اظهار داشت که یک شکایت ضدانحصار به کمیسیون اروپا (ای.سی) عرضه کرده و خواستار تحقیق در مورد سوء استفاده احتمالی مایکروسافت از موقعیتی که در بازار دارد، شده است.

این نخستین بار نیست که رؤسای اروپا، مجبور می‌شوند در مورد مایکروسافت تحقیق کنند. تا سال 2014، به کاربران ویندوز در اروپا، پیشنهاد می‌شد که حین نصب ویندوز، یک مرورگر را انتخاب کنند چون حس می‌شد که مایکروسافت با وجود اینترنت اکسپلورر، قدرت زیادی خواهد داشت.


راب لفرتس، ریاست بخش مدیریت برنامه‌های شرکتی و امنیتی مایکروسافت، در پستی در وبلاگ خود نوشت: «ما آنتی ویروس ویندوز دیفندر را ساختار تا به مشتریانمان این اطمینان را بدهیم که ویندوز 10، همواره از آنها در برابر ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب و بدافزارها محافظت می‌کند. نتایج تست‌های ما، بهترین نتایج هستند و در تستی که اخیراً انجام شد، نرخ تشخیص این آنتی ویروس، 99 درصد گزارش شد.»

این پست دلیلی بر آن شد که در صورتی که خطر به‌روزرسانی ویندوز، کارکرد صحیح آنتی ویروس ویندوز دیفندر را با مشکل مواجه سازد، مایکروسافت، آنتی ویروس‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند. لفرتس در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که: « ما موقتاً برخی از بخش‌های نرم‌افزار آنتی ویروس را در هنگام به‌روزرسانی غیرفعال می‌کنیم. ما این کار را به کمک همکار آنتی ویروس انجام می‌دهیم تا ببینیم که چه بخش‌هایی از این نرم‌افزار سازگار است و پس از به‌روزرسانی، کاربران را به کجا راهنمایی می‌کند.»
اخیراً این کار روی ویندوز کریتورز انجام شد که خیلی کندتر از حد انتظار انجام شد و تقریباً با 95 درصد آنتی ویروس سازگار بود.
برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.