پردازنده‌های اینتل، اشکال امنیتی دارد - سخت افزار - اخبار

پردازنده‌های اینتل، اشکال امنیتی دارد

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۸:۵۰:۴۸ (882 بار خوانده شده)
پردازنده‌های اینتل دارای اشکال امنیتی هستند و در صورتی که این اشکال برطرف شود، سرعت کامپیوتر به شدت افت می‌کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شکال امنیتی که به تازگی در پردازنده‌های اینتل کشف شده، منجر به طراحی مجدد هسته‌های (کرنل) دو سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز شده است.
برنامه‌نویس‌ها در دو ماه گذشته مشغول پچینگ سیستم حافظه مجازی هسته لینوکس برای حفاظت از اشکال سخت‌افزاری موجود در CPUهای اینتل بوده‌اند. این اشکال سخت‌افزاری، به مهاجمان این اجازه را می‌داد که از ضعف امنیتی مزبور سوءاستفاده و به کلیدهای امنیتی، رمز عبور و فایل‌ها دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که در پی این رخداد، سیستم‌های ویندوز و لینوکس، از نظر نرم‌افزاری می‌بایست بروزرسانی شده و در صورتی که این کار انجام شود، عملکرد ماشین، به شدت تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.
این آسیب‌پذیری امنیتی در پردازنده‌های اینتل -که در ده سال گذشته تولید شده است- مشاهده شده و به همین علت، سیستم‌های زیادی هستند که بدون تردید می‌بایست بروزرسانی گردد.

گفتنی است این پلتفرم، بسیاری از ویژگی‌های مفید و مهمی دارد که همواره در اختیار مدیران حوزه فناوری بوده است. اما این پلتفرم نیاز به دسترسی بسیار عمیقی داشته که می‌تواند برای هکرها هدفی بسیار مناسب باشد. مشکل امنیتی این ابزار می‌تواند کنترل کامل سیستم را در اختیار مهاجمان قرار دهد.

هسته‌ها در سیستم‌عامل، کنترل همه‌چیز را در اختیار داشته و برنامه‌ها را به پردازنده، حافظه و سایر سخت‌افزارها متصل می‌سازند.
این موضوع به صورت یک اشکال امنیتی در پردازنده‌های موردبحث بوده و به مهاجمان اجازه می‌دهد از سپرها و مراحل حفاظتی عبور نموده و به محتویات سیستم، دست یابند.

یکی از محققان امنیتی در این خصوص اذعان داشته که با وجود این اشکال امنیتی، ماشین‌های مجازی و ارائه‌دهندگان ابری، بیشتر از تمام موارد تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.
AWS یا خدمات وب آمازون نیز اعلام نموده است که به زودی بروزرسانی فراگیری انجام خواهد داد تا از گزند این اشکال امنیتی مصون بماند.
البته شرکت AMD اعلام کرده که پردازنده‌های این شرکت، تحت‌تأثیر این اشکال امنیتی قرار نگرفته‌اند.