اپل اعتراف کرد: آسیب‌پذیری همه آیفون‌ها، آیپد‌ها و مک‌ها در مقابل بدافزارهای جدید - امنیت - اخبار

اپل اعتراف کرد: آسیب‌پذیری همه آیفون‌ها، آیپد‌ها و مک‌ها در مقابل بدافزارهای جدید

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ۶:۲۱:۱۹ (662 بار خوانده شده)
اپل به کاربران خود اطمینان داده است، چنانچه آخرین نسخه از بروزرسانی نرم‌افزاری این شرکت را نصب نمایند، آسیب‌پذیری‌های موجود برطرف می‌گردد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ایتنا -شرکت اپل اعلام کرد تمام رایانه‌های مک، گوشی‌های هوشمند آیفون و رایانه‌های لوحی آیپد این شرکت که از ابتدا تاکنون ساخته شده‌اند، در مقابل و ویروس جدید شناخته شده -مخصوص تراشه‌های مرکزی این دستگاه‌- آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش ایتنا از رایورز شرکت اپل در بیانیه رسمی خود اعلام کرد تمامی پردازنده‌های اینتل که طی ده سال گذشته ساخته شده‌اند، حفره امنیتی را شامل می‌شوند که به واسطه آن تراشه‌های بکار رفته در مک، آیفون و آیپد در مقابل این دو ویروس تازه شناخته شده آسیب‌‌پذیرند.

این شرکت با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد، بدافزارهای جدید -که با نام‌های Meltdown و Spectre شناخته می‌شوند- بگونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند تمام دستگاه‌های رایانه‌های مک و دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر سیستم‌عامل iOS را در معرض خطر جدی قرار دهند.

به نظر می‌رسد این خبر، موجی از نگرانی در میان کاربران محصولات متنوع این شرکت در سراسر جهان ایجاد نماید. البته اپل به کاربران خود اطمینان داده است، چنانچه آخرین نسخه از بروزرسانی نرم‌افزاری این شرکت را نصب نمایند، آسیب‌پذیری‌های موجود برطرف شده و دو بدافزار یاد شده، راه به جایی نمی‌برند.

در بیانیه اپل، برای جلب اطمینان بیشتر کاربران گفته شده است: «هر چند تمام سیستم‌های مک و دستگاه‌های مبتنی بر iOS در معرض این خطر جدی قرار دارند، اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب‌دیدگی کاربران منتشر و به دست ما نرسیده است.»
این شرکت افزود: «با توجه به اینکه انتشار این آسیب‌پذیری‌ها نیازمند نصب یک برنامه آلوده روی دستگاه است، به کاربران توصیه می‌کنیم صرفاً برنامه‌هایی را دانلود کنند که فروشگاه اینترنتی App Store مجوز آنها را صادر می‌کند.»

این شرکت بزرگ فناوری همچنین اعلام کرد سیستم‌های عامل iOS 11.2، macOS 10.13.2 و tvOS 11.2 به کاربران کمک می‌کنند تا در مقابل Meltdown آسیب نبینند.