امنیت بیشتر برای کاربران ویندوز 10 - امنیت - اخبار

امنیت بیشتر برای کاربران ویندوز 10

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ۵:۵۲:۱۸ (693 بار خوانده شده)
ایتنا -یکی از امکانات جدید ویندوز 10 Quiet Hours است که شباهت زیادی به قابلیت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb رایانه‌های مک دارد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

کاربران حرفه‌ای ویندوز ۱۰ که تازه ترین نسخه آزمایشی این سیستم عامل را آزمایش کرده‌اند، می‌گویند در این نسخه تازه امکان محدودکردن دریافت پیام و هشدار در ساعاتی خاص وجود دارد.

به گزارش ایتنا از مهر، تازه‌ترین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ موسوم به Insider Preview Build 17074 برای بارگذاری در اختیار کاربران خاص این سیستم عامل که عمدتا از توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای هستند قرار گرفته است.

یکی از امکانات جدید نسخه یادشده ساعات آرام یا Quiet Hours است که شباهت زیادی به قابلیت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb رایانه‌های مک دارد و با استفاده از آن می‌توان ساعاتی از روز را صرفا به دریافت و مشاهده پیام‌ها و اعلان‌های افراد و برنامه‌های دارای اولویت اختصاص داد.

قابلیت یادشده همچنین به طور خودکار در زمان اجرای بازی‌های ویدئویی فعال می‌شود تا کاربران در زمان بازی کردن پیام‌های هشدار مزاحم که تمرکزشان را بر هم می‌زند، دریافت نکنند.

در این نسخه آزمایشی برخی امکانات دیگر و از جمله ابزار خاص دستور زبان برای تسهیل و بهبود مطالعه مطالب در وب سایت‌ها و درک آنها در نظر گرفته شده است. همچنین برخی به روزرسانی‌ها در مرورگر اینترنتی Microsoft Edge برای تسهیل مشاهده برخی فایل‌ها و از جمله فایل‌های پی.دی.اف صورت گرفته است. پشتیبانی صوتی از کتاب‌های الکترونیک EPUB یکی دیگر از این تغییرات است. علاوه بر این قابلیت‌های تازه‌ای برای انتقال فایل‌ها از طریق سیستم Near Share در نظر گرفته شده است.