اندروید 8.1 اوریو، سرعت شبکه عمومی وای‌فای را پیش از اتصال مشخص می‌کند - نرم افزار - اخبار

اندروید 8.1 اوریو، سرعت شبکه عمومی وای‌فای را پیش از اتصال مشخص می‌کند

دسته : نرم افزار در تاريخ ۱۳۹۶/۱۱/۴ ۹:۱۱:۱۹ (814 بار خوانده شده)
ایتنا -گوگل تصمیم گرفته است که سرعت شبکه‌های عمومی وای‌فای را به چهار دسته تقسیم نماید.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

گوگل، اندروید 8.1 اوریو را در ماه دسامبر 2017 عرضه نمود که یکی از قابلیت‌های آن، تشخیص سرعت شبکه‌های عمومی وای‌فای است.

دستگاه‌های تلفن‌همراه در حال حاضر می‌توانند میزان قدرت سیگنال وای‌فای را از طریق یک آیکن -که دارای چهار تا پنج ستون است- نمایش دهند. هر چه تعداد ستون‌ها بیشتر باشد یا به عبارت دیگر، هر چه این آیکن پرتر باشد، سیگنال قوی‌تر بوده و در واقع قدرت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، شرکت گوگل اکنون این گام را با افزودن رتبه‌بندی سرعت اتصال برداشته است.
این رتبه‌بندی بر اساس میزان قدرت سیگنال تغییر می‌کند، اما به منبع اصلی سرعت اینترنت در میان سایر عوامل بستگی دارد. امکان رتبه‌بندی سرعت صرفاً در مورد شبکه‌های عمومی وای‌فای امکان‌پذیر است و شبکه‌های خصوصی (که نیاز به رمز عبور دارند) چنین قابلیتی ندارند (که دلیل آن خصوصی بودن آنهاست).

گوگل تصمیم گرفته است که سرعت شبکه‌های عمومی وای‌فای را به چهار دسته تقسیم نماید.
اولین دسته، "کند" است. معیار کند بودن اینکه اگر شما برای تماس از این شبکه استفاده کنید، می‌توانید صرفاً تماس بگیرید و پیام بدهید.
دومین بخش "مناسب" است که می‌توانید صفحات وب را بخوانید، از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید و موسیقی پخش نمایید.
سومین بخش، "سریع" است که در آن می‌توانید اکثر ویدئوها را پخش کنید.
و در نهایت دسته "خیلی سریع" وجود دارد که در آن می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا را پخش و تماشا کنید.

یکی از مدیران گوگل، برای توضیح بیشتر این ایده، محدوده سرعت‌ شبکه‌های وای‌فای را مشخص نموده است؛ بدین صورت که از 0 تا 1 مگابیت بر ثانیه را کند، از 1 تا 5 مگابیت بر ثانیه را مناسب، از 5 تا 20 را سریع و سرانجام از 20 به بالا خیلی سریع محسوب می‌شود.
چنانچه به هر دلیلی، تمایلی به مشاهده این قابلیت نداشته باشید، می‌توانید به تنظیمات مراجعه و بخش مربوط به آن را غیرفعال نمایید.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

شایان ذکر است این ویژگی در درجه اول برای ارتباطات وای‌فای باز طراحی شده و لذا در مورد شبکه‌های وای‌فای که در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مفید است.
در واقع، این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در صورت تمایل به استفاده از یک شبکه وای‌فای، به شبکه‌ای با کیفیت سیگنال مناسب‌تر متصل شوید.