بدافزاری در کمین ارز دیجیتال - امنیت - اخبار

بدافزاری در کمین ارز دیجیتال

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۶/۱۱/۴ ۹:۱۵:۲۲ (718 بار خوانده شده)
بدافزاری جدید کشف شده است که کاربران را در وب‌سایت‌ها به دانلود و نصب نرم افزاری که ارز دیجیتالی استخراج می‌کند، تشویق می‌کند تا اطلاعاتشان را به سرقت ببرد.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده خیلی زودتر از آنچیزی که تصور می‌شد در میان مردم و کاربران در فضای اینترنت به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافت به گونه‌ای که بسیاری از کاربران و سازمان‌ها از این طریق توانستند ثروت بسیاری را بدست بیاورند.

تمایز فاحشی که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده با ارزهای معمولی جهانی دارند آن است که مبدا و مقصد مبادلات تجاری را نمایان نمی‌کنند و به همین خاطر است که دولت‌های بسیاری در سراسر جهان بر این باورند که افراد با استفاده از این ارز، می‌توانند به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه و تجهیزات تروریستی و قاچاق دارو و مواد مخدر مبادرت ورزند.

بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری این روزها به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده می‌کنند و این امر می‌تواند مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کند.
حالا خبر جدیدی منتشر شده است که نشان از نفوذ یک بدافزار جدید و خظرناک در سایه نصب، دانلود و استفاده از این پلت‌فرم‌های استخراج ارز دیجیتالی دارد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروم‌ها کاربرانشان را به نصب، دانلود و استفاده از نرم‌افزار و اپلیکیشن‌هایی که اقدام به خرید بیت کوین ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده می‌کنند، تشویق و ترغیب می‌کنند تا بدافزاری که در این نرم‌افزار و پلت‌فرم‌ها به رایانه، گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت نفوذ پیدا کرده و اطلاعات خصوصی، شخصی و مالی آنها را به سرقت ببرد.

در اصل، این نرم‌افزارهایی که در وب‌سایت‌های مذکور وجود دارند، کاربران را اغفال کرده و آنها را به اندوختن ثروت و به یکباره ثروتمند شدن تشویق می‌کند تا آنها نرم‌افزار مربوطه را نصب کرده و اطلاعاتشان را در معرض سوءاستفاده قرار دهند.
کارشناسان و پژوهشگران امنیت سایبری در موسسه فورتی نکس (Fortinex) برای نخستین بار از این بدافزار خطرناک و جدید گزارش تهیه کرده و به کاربرانی که در فضای مجازی اینترنت فعالیت می‌کنند و ممکن است با چنین مساله‌ای روبرو شوند، هشدار داده‌اند که در دام چنین بدافزاری نیفتند.