فایرفاکس به‌وسیله غیرفعال کردن API های نزدیک و کنترل حس‌گر نور محیط باعث افزایش حریم خصوصی می‌شود - امنیت - اخبار

فایرفاکس به‌وسیله غیرفعال کردن API های نزدیک و کنترل حس‌گر نور محیط باعث افزایش حریم خصوصی می‌شود

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۳:۵۰ (809 بار خوانده شده)
ا اعلام اینکه Firefox 60 در ماه مه 2018 منتشر خواهد شد، وب‌سایت‌ها قادرند با استفاده از این مرورگر (فایرفاکس) داده‌های در مورد نور محیط اطراف و نزدیک کاربر را از حس‌گرها دریافت کنند. برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

مرورگر فایرفاکس به وب‌سایت بازشده توسط کاربر اجازه دسترسی به داده‌های محیط اطراف از طریق API های W3C Proximity و Ambient Light را می‌دهد.
در آغاز این ماه، مهندسان طراح موزیلا تصمیم گرفتند به‌طور پیش‌فرض دسترسی به این دو API (مورداشاره در بالا) را غیرفعال کنند. این مرورگر API ها را حذف نخواهند کرد، اما در طراحی جدید وضعیت آن‌ها را به‌وسیله دو پرچم کنترل و در حالت غیرفعال قرار می‌دهد.

این بدین معنی است که کاربران باید هر دو پرچم مرورگر را به‌صورت دستی فعال کنند تا هر وب سایتی بتواند با استفاده از حس‌گرهای زیرین دستگاه از داده‌های نور محیط و اطراف دستگاه استفاده کند.

درمجموع پنج افزونه جدید به تنظیمات مرورگر فایرفاکس اضافه‌شده است

تصویر زیر نسخه جدیدی از فایرفاکس شبانه را نشان می‌دهد که در آن دو افزونه در حال حاضر غیرفعال هستند، درحالی‌که دیگر API های حسگر فعال‌شده‌اند.

در تصویر زیر نسخه جدید و به‌روز شده موزیلا فایرفاکس را می‌بینید درحالی‌که دو افزونه آن به‌صورت غیرفعال هستند ولی حسگر دیگر API ها فعال هستند.