چهره عجیب و جالب امنیت سایبری - امنیت - اخبار

چهره عجیب و جالب امنیت سایبری

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۷/۴/۲۳ ۹:۵۶:۵۷ (895 بار خوانده شده)
سایتی جالب کاربرانی را که در حین ثبت نام پسوردهای یکسانی در نظر می‌گیرند را به هم وصل می‌کند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ه گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، امنیت اطلاعات در اصل یک موضوع جدی است، اما هر چیزی با کمی چاشنی شوخی بهتر می‌شود و این قضیه هم مستثنی نیست. امروز می‌خواهیم در مورد پنچپروژه آنلاین مربوط به امنیت سایبری با یک رویکرد متفاوت بحث کنیم.

123456+qwerty=♥
فارغ از اینکه چقدر در مورد اهمیت پسوردهای قوی صحبت کنیم، عبارات قابل حدس مانند 1q2w3e ، iloveyou و موارد مشابه این‌ها بین کاربران متداول است. "این افراد چه کسانی هستند؟!" پاسخ این پرسش را زمانی که آخرین گزارش تحلیلی در این مورد انتشار یافت به اطلاعتان می‌رسانیم. "اگر این افراد یکدیگر را ملاقات کنند چه می‌شود؟"
برنامه‌نویسی به نام کریستف زایاک که پروژه words of heart را آغاز کرده این سوال را مطرح کرده است.

این سایت کاربرانی را که در حین ثبت نام پسوردهای یکسانی در نظر می‌گیرند را به هم وصل می‌کند. در ابتدا، متخصصان امنیتی گمان می‌کردند که این ایده محصول کار فکری کلاهبرداران سایبری است. در هر حال سازنده words of heart سریعا خود را معرفی نموده و اعلام کرد که هدفان صرفا یک شوخی است. جدای از شوخی، ممکن بود کاربران را به این شک بیاندازد که اگر این پسورد را ۱۰نفر دیگر هم ایجاد کرده‎اند پس احتمالا پسورد قوی‌ای نیست!

سمفونی ترافیک
آیا تابحال به ارکستری از کامپیوترهای میزبان گوش داده اید؟ الان به لطف تیمی از محققان آمریکایی که یک پانورامای موزیکال از ترافیک آنلاین ساخته‎اند می‌توانید این کار را انجام دهید. البته بهتر است بگوییم می‌توانستید، چرا که ویدیوهای معرفی آن به دلایل نامشخصی از یوتیوب برداشته شد. این تیم هر رشته از داده‌های شبکه را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و هر کدام را به صدای یک ساز مثل: ویالن، سل، هارپ، زیلوفن و غیره متصل می‌کرد. هر چه میزان داده ها بیشر بود صدای دستگاه مربوطه نیز بلندتر بود. به گفته افراد تیم، حتی صدای خیلی خوبی ایجاد شده بود.

واقعیت این است که نویسندگان این برنامه تنها برای اهداف هنری این کار را نکرده‌اند. انتقال داده با صدا از مدتها پیش در سیستم های تحلیلی و هشداردهنده به کار رفته بود. صوتی سازی ترافیک اینترنت به پایش آن کمک می‌کند، تغییرات زیاد می‌تواند نشانه‌ای از یک حمله DDoS باشد.
اما محققان پا را یک قدم فراتر نهاده و زنگ خطر خود برای فعال سازی سیستم محافظتی anti DDoS را به یک دستگاه که با فشردن گوجه فرنگی کار می‌کند مجهز کرده‌اند. غیرفعال کردن آن نیز توسط خیار انجام می‌شود. در مورد اینکه چرا سبزیجات قاطی ماجرا شده‌اند سوال نپرسید چون ما هیچ نظری نداریم. هر چه که هست، نویسندگان این پروژه با افتخار اعلام کرده‌اند این نخستین بار است که یک گوجه فرنگی برای حفاظت DDoS به کار می‌آید.


رادیوی بی‌پایان
امروزه هرزنامه‌ها طوری به یکی از اجزای ثابت زندگی ما تبدیل شده‌اند که دیگر به سختی به چشم می‌آیند، مگر احتمالا زمانی که یک ایمیل مهم در قسمت trash برود و ما مجبور شویم آن را از میان انبوه نامه‌های بی ارزش بیرون بکشیم. وقتی این اتفاق می افتد تازه با پیشنهادهای "منحصر به فرد" و ثروتمندان نیجریایی ناشناس آشنا می‌شویم. این سرچشمه خرد بشر الهام بخش گروه ناشناسی از "نت نشینان" یا "شهروندان نت" برای آغاز به کار SpamRadio.com، بله درست خواندید؛ یک شبکه رادیویی پخش اسپم شده است.

متاسفانه این سایت در حال حاضر هر روز هفته به روی پخش نمی‌رود اما اپراتورهای سایت هنوز صدای رباتی که مواردی از اسپم های تبلیغاتی را به عنوان صدای ملایم پس زمینه موسیقی میخوانند. تمامی آدرس ها پاک شده و چنانچه یک پیشنهاد ویژه قوه تخیل شما را سر شوق بیاورد نمیتوانید با فروشنده تماس برقرار کنید.

ورود انسان ممنوع
قرن ما فقط قرن اندیشه ی های-تک نیست بلکه در جنگ برابر ناعدالتی نیز ساز و برگش را آماده کرده است. برای مثال یونسکو در راستای کشف مفهوم حقوق رباتها اقداماتی را آغاز کرده. چه کسی میداند، شاید در ۱۰یا ۱۵سال، برادران الکترونیکی مان نیز به گروه های علائق مشترک که در آن پس از یکروز سخت به آرامش برسند نیاز پیدا کنند. اگر چنین باشد، تکنولوژی کنترل این گروه ها و کلوب ها از الان وجود دارد. میتوانید آن را ببینید:
http://www.humansnotinvited.com/
ورود به این سایت با CAPTCHA کنترل می‌شود. مکانیک ها با تمامی کاربران اینترنت آشنا هستند: از مجموعه عکس های نمایش داده شده، آنهایی که لازم است یک چیز مشخص را انتخاب کنید، تصویری که به قدری گنگ است که چشم انسان قادر نمیتواند آن را تشخیص داده و تفکیک کند. در حالیکه رباتهایی با چشم ماشینی هیچ مشکلی با آن ندارند.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.
برچسب‌ها: امنیت   اینترنت   عکس   کسپرسکی   پسورد   ادرس   ربات ها