تشعشات آنتن‌های موبایل ها اندازه‌گیری می‌شوند - اخبار - اخبار

تشعشات آنتن‌های موبایل ها اندازه‌گیری می‌شوند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۷/۶/۶ ۸:۰۸:۱۸ (770 بار خوانده شده)
پس از امکان ثبت شکایت از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس توسط رگولاتوری، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها نیز ایجاد می‌شود.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای یادشده اقدام می‌کند. این فرآیند به‌صورت ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ بررسی شکایت و انجام اندازه‌گیری‌های لازم توسط اپراتور یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه‌گیری انجام می‌شود.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه توییتر خود نوشت: یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه‌گیری سطح تَجمُّعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همانگونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

از سوی نهادهای مسوول بارها اعلام شده که تشعشعات پرتوهای رادیویی کمتر از میزان استاندارد تعیین‌شده است، با این وجود شهروندان درصورت نگرانی از نصب دکل‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند تا اندازه‌گیری‌های لازم انجام و نتایج آن اعلام شود. نحوه و مراحل ثبت شکایت از تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه و وایمکس هم به این صورت است که جهت ثبت شکایت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با آدرس www.cra.ir به شاخه پاسخگویی به شکایات مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در هر قسمت شکایت خود را ثبت کرده و با گرفتن کد رهگیری مراحل اقدامات انجام شده در آن مورد را پیگیری کنید.

در هر حال مقادیر تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان "پرتوهای غیر یونساز-حدود پرتوگیری" آمده است، کمتر باشد.