قابلیت جدید Instant View در تلگرام برای همه سایت‌ها - اخبار - اخبار

قابلیت جدید Instant View در تلگرام برای همه سایت‌ها

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۴۱:۰۷ (980 بار خوانده شده)
تلگرام قابلیت جدیدی که برای کاربران خود به بازار عرضه کرد. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که مقالات موجود در دنیای وب را به شکلی سازگار و بدون نیاز به منتظر ماندن مطالعه کنند.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

وقتی قبلا از طریق لینک‌های موجود در تلگرام وارد یک وب سایت می‌شدید، مجبور بودید منتظر بمانید تا صفحه بارگذاری شود و محتوای متنی موجود در آن نمایش داده شود ولی اخیرا تلگرام تصمیم گرفت که تغییراتی را در روند نمایش لینک‌ها ایجاد کند و به همین خاطر از قابلیت اینستنت ویو یا نمایش فوری رونمایی کرد.


به گزارش ایتنا و به نقل از اینستنت ویو تلگرام، با وجود این قابلیت جدید، کاربران تلگرام می‌توانند از مقالات موجود در تمامی وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به شکلی آسان و یکنواخت استفاده کنند.
صفحات اینستنت ویو از هر نوع محتوای متنی و رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند و نکته مهم این‌که در صورتی که وب‌سایت‌ها برای دستگاه‌های موبایل بهینه سازی نشده باشند، باز هم تحت پشتیبانی تلگرام قرار می‌گیرند.

یکی از نکات مهم و ویژه این است که صفحات نمایش فوری، کم‌حجم و سبک هستند و مشکلی برای سرورهای تلگرام ایجاد نخواهند کرد و به همین خاطر در یک چشم به هم زدن، بارگذاری می‌شوند.
با این قابلیت دیگر لازم نیست منتظر به‌روزرسانی وب‌سایت‌ها بمانید. بهترین بخش این قابلیت، آن است که مدیران وب نیازی به ایجاد تغییر در وب‌سایت خود ندارند و اینستنت ویو به راحتی کار خود را انجام می‌دهد.

برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

نحوه کارکرد اینستنت ویو به این شکل است که وقتی لینک مورد نظر خود را از طریق تلگرام به اشتراک می‌گذارید و پیش‌نمایش لینک ایجاد می‌شود، ربات‌ اینستنت ویو وجود یا عدم وجود قالب اینستنت ویو در وب‌سایت مذکور را بررسی می‌کند.
این قالب‌ها، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها یا قواعد است که به ربات آموزش می‌دهد که صفحات اینستنت ویو را برای دامنه‌ها یا URLهای خاص بسازد.

اگر این قالب برای لینک وجود داشته باشد، ربات از آن برای پیدا کردن محتوای مرتبط با صفحه استفاده می‌کند و با حذف موارد اضافی، یک صفحه نمایش فوری زیبا، مختصر و مفید ایجاد می‌کند. تمامی کاربران تلگرام می‌توانند برای دیدن لینک‌ها از این گزینه استفاده کنند.