بدافزار مرموز در اپلیکیشن‌های ویرایش عکس! - امنیت - اخبار

بدافزار مرموز در اپلیکیشن‌های ویرایش عکس!

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۵۰:۲۲ (897 بار خوانده شده)
کارشناسان اعلام کرده‌اند که بدافزار جدیدی را در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور کشف کرده‌اند که در ۲۹ اپلیکیشن ویرایش عکس وجود داشته است.برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

از آنجا که این روزها اخبار زیادی مبنی بر آسیب‌پذیری‌های امنیتی و نفوذ بدافزارهای خطرناک به رایانه کاربران و شرکت‌های تجاری در جهان منتشر شده است، بنابراین پژوهشگران بسیاری درصدد کشف هرگونه بدافزار در نرم‌افزار، برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف هستند تا کاربران را از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری و بدافزاری مصون بدارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری مؤسسه تحقیقاتی ترند میکرو (Trend Micro) به تازگی از وجود یک بدافزار جدید و پیشرفته در بالغ بر ۲۹ اپلیکیشن موجود در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند که در اپلیکیشن‌های اندرویدی که در طبقه بندی‌های متعددی بخصوص برنامه‌های ویرایش عکس و تصاویر، بدافزار جدید، پیشرفته و خطرناکی فعالیت و حضور داشته که اطلاعات شخصی و هویتی کاربران را بدون آنکه متوجه شوند، به سرقت برده است.

این کارشناسان در گزارشی که در وب سایت phonearena منتشر کرده‌اند، خاطرنشان کرده‌اند که برای مثال برخی از معروف‌ترین اپلیکیشن های آلوده به این بدافزار، می‌توان به Beauty Camera، Pro Beauty Camera، Horizontal Beauty camera اشاره کرد که به گفته آنها، حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و به اطلاعات شخصی و موقعیت مکانی آنها دستیابی پیدا کرده‌اند.

برخی از اپلیکیشن های دیگر نیز از روش‌های حملات فیشینگی استفاده می‌کرده‌اند تا کاربران با دست و اختیار خود، اطلاعات و داده‌های خصوصی خود را در اختیار هکرها و مجرمان سایبری قرار دهند.
این کارشناسان با انتشار این گزارش، به کاربران هشدار داده‌اند که با نصب اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده به بدافزار، اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود را به مخاطره نیاندازند و با سهل‌انگاری آنها را در اختیار هکرها و مجرمان سایبری قرار ندهند.

بدین ترتیب با وجود قوانین و نظارت‌های سخت گیرانه‌ای که در فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور برای حفظ و ارتقای امنیت سایبری وجود دارد، کاربران باید مراقب باشند که هر اپلیکیشنی را نصب و دانلود نکنند تا گرفتار نفوذ افراد غریبه و سواستفاده از اطلاعات شخصی خود نشوند.