افزایش هزینه ثبت دامنه در یاهو - اینترنت - اخبار

افزایش هزینه ثبت دامنه در یاهو

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۴/۱۱ ۵:۴۰:۲۲ (900 بار خوانده شده)
ایسنا- سایت small-business یاهو هزینه‌ی سالانه‌ی ثبت نام دامنه را از آغاز ماه آینده‌ی میلادی از ‌٩٥/٩ دلار به ‌٩٥/٣٤ دلار افزایش می‌دهد.
یاهو این خبر را با ارسال ایمیل به کاربرانی که از طریق سرویس این شرکت نام دامنه ثبت کرده‌اند، ارسال کرده است.


به گفته‌ی سخنگوی یاهو، این نامه‌ها ‌٩٠، ‌٦٠ و ‌٣٠ روز قبل از مهلت تجدید ثبت نام دامنه به کاربران این سایت ارسال شده‌اند.


افزایش هزینه‌ی ثبت از سوی یاهو نارضایتی برخی از وبلاگ‌ها را در پی داشته است زیرا این مبلغ سه و نیم برابر هزینه‌ای است که صاحبان نام دامنه در سال‌های گذشته پرداخت کرده‌اند.


یاهو اعلام کرده که افزایش ‌٢٥ دلاری قیمت برای تطبیق هزینه‌های مربوط انجام گرفته و ایجاد آدرس‌های اینترنتی جدید در وب سایت‌های دیگر ممکن است از این هم گران‌تر باشد.
با این حال رقیبان یاهو مانند Google Apps که بهای سالانه‌ای در حدود ‌١٠ دلار را تعیین کرده قیمت‌های بسیار پایین‌تری دارند.
با توجه به این که ثبت نام دامنه وظیفه‌ی اصلی سایت small-business یاهو نیست، این شرکت اعلام کرده قیمت‌هایش نمی‌تواند به اندازه‌ی قیمت سایت‌هایی که کار اصلی‌شان ثبت نام دامنه است، پایین باشد.
طبق اعلام یاهو، هزینه‌ی ثبت نام دامنه‌ی جدید همچنان ‌٩٥/٩ دلار خواهد بود و پس از یک سال هزینه‌ی تجدید ثبت آن به ‌٩٥/٣٤ دلار می‌رسد.