گیگابایت مادربرد GA-EX58-Extreme را معرفی کرد . - سخت افزار - اخبار

گیگابایت مادربرد GA-EX58-Extreme را معرفی کرد .

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۷/۷/۳۰ ۵:۵۹:۵۹ (689 بار خوانده شده)
ایتنا- شرکت گیگابایت پس از معرفی سری جدید مادربردهای خود بر پایه چیپ‌ست‌های سری X58، دومین نسل از مادربردهای سری Extreme را که مخصوص دنیای سیستم‌هایی با کارایی بسیار بالا طراحی شده‌اند معرفی کرد.



بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند عرضه چنین مادربردهای که بلاخص برای اورکلاکینگ بهینه شده‌اند، نشانگر توجه بسیار ویژه‌ای است که تولیدکنندگان برای کاربران سطح بالا و کاربرانی که می‌خواهند به حداکثر کارایی در سیستم‌های خود دست پیدا کنند دارند. از مشخصاتی که گیگابایت با تاکید فراوان از آن نام می‌برد می‌توان به استفاده از نسل سوم طراحی با طول عمر بالا اشاره کرد.

این طراحی از بردهای مدار چاپی استفاده می‌کند که دارای لایه‌های داخلی مسی قطورتری هستند و به همین دلیل می‌توانند جریان برق را به شکل بهتری هدایت کنند. همین امر سبب می‌شود تا مادربرد در هنگام کار حرارت کمتری تولید کند. در نهایت تعداد زیادی درگاه SATA و درگاه‌های PCI Express نیز در این مادربرد مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند. به احتمال بسیار زیاد این مادربرد خواهد توانست از هر دو تکنولوژی SLI و CrossFire پشتیبانی کند. اما تا کنون تنها پشتیبانی از پیکره بندی CrossFire تایید شده است.

لازم به ذکر است چیپ‌ست‌های سری X58 که شاید بتوان آن را انقلابی‌ترین پلاتفورم اینتل در چند سال اخیر نیز دانست به ویژگی‌های منحصر به فردی مجهز شده‌اند که پیش از این در هیچ یک از خانواده چیپ‌ست‌های اینتل شاهد آن نبوده‌ایم. مهمترین توانایی این سری از چیپ‌ست‌ها پشتیبانی از پردازنده‌های خانواده Nehalem است که برای اولین بار یک کنترل کننده حافظه را به صورت مجتمع در خود دارند. پردازنده‌های Nehalem که با نام تجاری Core 7i و از اواخر سال جاری میلادی به فروش خواهند رسید از معماری متفاوتی نسبت به پردازنده‌های سری Core 2 Duo استفاده می‌کنند.