سی‌ان‌ان هدف حمله‌ی هکرهای چینی - امنیت - اخبار

سی‌ان‌ان هدف حمله‌ی هکرهای چینی

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۷/۲/۲ ۶:۰۰:۰۷ (1325 بار خوانده شده)
کارشناسان و محققان امنیتی نسبت به انجام حملات اینترنتی و برنامه‌ریزی برای حملات بزرگ به وب‌سایت سی‌ان‌ان از سوی هکرهای طرف‌دار چین هشدار دادند.



ایسنا، به نظر می‌رسد هکرهای چینی حمله‌ی DOS کوچکی را علیه وب‌سایت سی‌ان‌ان انجام داده‌اند که مقدمه‌ای برای حمله‌ی بزرگ‌تر به سایت این شبکه‌ی آمریکایی است.

اما این حمله‌ی بزرگ که برای روز گذشته برنامه‌ریزی شده بود، از سوی گروه هکری که انتقام شعله نام دارد، لغو شد و دلیل آن نیز آگاهی یافتن شمار زیادی از کارشناسان از این حمله عنوان شده است.

سخنگوی سی‌ان‌ان وقوع حمله‌ی داس علیه سایت این شبکه را تایید کرد؛ همچنین به گفته یک محقق امنیتی که فعالیت هکرهای چینی را دنبال می‌کند این هکرها به فراخوانی افرادی اقدام کرده‌اند که به دلیل پوشش خبری سرکوبی ناراضیان تبت توسط چین مایل به مشارکت علیه حمله به سی‌ان‌ان برای مجازات این شبکه هستند.

بر اساس این گزارش حمله به سی‌ان‌ان به دلیل گزارش‌های این شبکه و ترسیم تصویر ناخوشایند از چین و مصادف با اعتراضات برنامه‌ریزی شده در اروپا صورت می‌گیرد و در حالیکه سی‌ان‌ان خود را برای رویارویی با این حملات آماده می‌کند، معلوم نیست حملات جدی‌تر علیه این شبکه به وقوع بپیوندد یا نه.

چین هفته‌ی گذشته به‌دنبال اظهارات مفسر این شبکه که اوایل ماه جاری رهبران چینی را زورگو و جانی خوانده بود، عذرخواهی سی‌ان‌ان را خواستار شده بود.

شرکت امنیتی مک‌آفی هفته گذشته اعلام کرد که رایانه‌ بازدیدکنندگان وب سایت‌های طرف‌دار تبت به تروجان Fribet آلوده شده که به هکرها اجازه می‌دهد فایل‌ها را تغییر داده، برنامه‌های مخرب بیش‌تری نصب کنند.

شرکت F- Secure نیز یک ماه قبل از انتشار پیام‌های ایمیل با موضوع تبت خبر داد که حاوی لینک‌های مربوط به سایت‌هایی هستند که حملات نرم‌افزارهای مخرب را صورت می‌دهند.