*وضعیت IT در سال 88* - فن آوری اطلاعات - اخبار

*وضعیت IT در سال 88*

دسته : فن آوری اطلاعات در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۱ ۷:۰۷:۵۲ (666 بار خوانده شده)
امسال برای حوزه فن‌آوری اطلاعات سال چالشی از لحاظ افت تقاضا در بازارهای فن‌آوری اطلاعات پیش‌بینی می‌شود.



پرویز رحمتی ـ رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره وضعیت فن‌آوری اطلاعات در سال 88 با بیان این که دستگاه‌های دولتی در تعامل با صنف فن‌آوری اطلاعات نیازهای خود را تامین می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت و رشد نکردن بودجه بخشی از تقاضای دستگاه‌های دولتی در ارتباط با فن‌آوری اطلاعات محدود خواهد شد، از طرف دیگر برای بخش خصوصی فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات به دلیل شرایط منفی اقتصادی دنیا تعامل با خارج از کشور محدود است و تحت تاثیر مجموعه این عوامل با افت بازار IT مواجه هستیم.

وی چالش اصلی در سال 88 را چگونگی مدیریت، هدایت و عبور از افت بازار دانست و اظهار کرد: از دید سازمان نظام صنفی رایانه‌یی بهترین راه برخورد با این چالش کنار گذاشتن رویکردهای متعارف است و اجبارا باید با مشکلات،مساله محور برخورد کرد و سعی کنیم با بکار بستن امکانات IT در رابطه با معضلات خاص و مطرح در جامعه فرصت‌یابی کرده و شرایط را برای خروج بازار از افت فراهم کنیم.

رحمتی تاکید کرد: تا می‌توانیم باید ارائه خدمات دولتی را به شکل غیرحضوری و الکترونیکی برای رفاه شهروندان و کاهش هزینه سفرهای غیرضرور افزایش دهیم. به طور مثال مکانیزاسیون نظام جامع مالیاتی، خدمات بانکی، پرداخت هزینه های متعارف اقلام انرژی معرفی خانوارها به صورت غیر حضوری و بسیاری موارد دیگر می توانند در این زمینه راهگشا باشند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران در پایان گفت: می‌توان در راستای حل معضلات از فرصت‌های جدیدی که برای بسط و توسعه فن‌آوری اطلاعات ایجاد می‌شود استفاده کرد؛ این رویکرد اصلی سازمان نظام صنفی رایانه‌یی تهران برای عبور از محدودیت تقاضا و رشد بازار IT در سال 88 است.