مدیر عامل سازمان ICT شهرداری تهران خبر داد: راه‌اندازی سامانه جامع شهرسازی و نوسازی - اخبار - اخبار

مدیر عامل سازمان ICT شهرداری تهران خبر داد: راه‌اندازی سامانه جامع شهرسازی و نوسازی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۱۶ ۷:۴۴:۵۷ (802 بار خوانده شده)
مدیر عامل سازمان ICT شهرداری تهران ارتقاء سطح آگاهی شهروندان و پرسنل شهرداری و فرهنگ‌سازی در راستای تربیت شهروند الکترونیکی در سال 88 را از اهداف این سازمان عنوان کرد.



علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: گسترش آموزش‌های مجازی درباره امور مختلف شهری از اقداماتی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت خواهد گرفت ضمن این که آموزش غیرحضوری و الکترونیکی نیز جهت ارتقاء سطح علمی و الزام به کسب مهارت‌های ICDL توسط کارکنان شهرداری کماکان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در زمینه سرویس‌ها و پورتلت‌های شهری نیز تولید سرویس‌های متنوع در حوزه‌های درون سازمانی با هدف مکانیزه کردن هرچه بیش‌تر فرآیندها و همچنین تولید سرویس‌های اینترنتی در حوزه برون سازمانی با هدف تسریع در ارائه خدمات و تک مرحله‌ای کردن سرویس‌ها و همچنین ایجاد بستر مناسب برای واگذاری ارائه خدمات به بخش خصوصی اقداماتی است که در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

یکی از برنامه‌های مهم سازمان فن‌آوری اطلاعات شهرداری تهران که امیدواریم منشا خدمات فراوانی برای شهروندان باشد بهره‌برداری از سامانه جامع شهرسازی و نوسازی در سال 1388 است. سامانه مذکور بر اساس طرح تفضیلی و GIS based در سال 87 آغاز شد و مجوز صدور پروانه‌های شهرسازی را صادر می‌کند و قابل بهره‌برداری از طریق دفاتر الکترونیکی شهر و محیط اینترنت توسط شهروندان و همچنین واحد‌های ستادی شهرداری خواهد بود.

او گفت: این سامانه شامل زیرمجموعه‌های تشکیل پرونده، بازدید، طرح تفضیلی، کنترل فنی، نظارت، کسب، تائیدات و صدور است و سامانه با ارتباط مستقیم آرشیو الکترونیکی اسناد بوده و کلیه فرایند زمان‌گیر و طولانی گذشته را به صورت سیستمی و مکانیزه برای شهروندان سهل‌الوصول خواهد کرد.

قائمی همچنین اظهار کرد: از دیگر سیستم‌های قابل ارائه، سامانه یکپارچه مالی شهرداری تهران متشکل از 12 سیستم است که به‌صورت یکپارچه طراحی و در سال جاری در کلیه واحد‌های تابعه شهرداری اجرائی خواهد شد. با راه‌اندازی این سامانه در هر لحظه تراز شهرداری قابل ارائه خواهد ‌بود.

به گفته او ادامه فعالیت استقرار اتوماسیون اداری در راستای ارتباط دیجیتالی دبیرخانه‌ها و ایجاد امکان پیگیری مکانیزه شهروندان نیز از دیگر موارد در دستور کار سازمانی امسال سازمان فن‌آوری اطلاعات شهرداری تهران است.

وی با بیان این که از آنجا که شهرداری تهران عضو متروپلیس است و متروپلیس، یکی از الزامات حکمرانی خوب را ایجاد رصدخانه شهری اعلام کرده است، خاطر نشان کرد: در سال 87 مطالعات انجام این پروژه صورت گرفت و در سال 88 رصدخانه شهرداری تهران راه‌اندازی و مطالعات و طراحی رصدخانه شهری نیز انجام خواهد شد.