نسخه بین‌المللی دید خیابانی گوگل تغییر می‌کند . - اخبار - اخبار

نسخه بین‌المللی دید خیابانی گوگل تغییر می‌کند .

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۲۵ ۵:۵۸:۱۴ (722 بار خوانده شده)
گوگل بنا بر تقاضای گروه مدافع حریم خصوصی اروپایی، تغییراتی در نسخه بین‌اللملی برنامه نقشه دید خیابانی داد.



گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دید خیابانی ویژگی محبوبی در برنامه نقشه گوگل است که تصاویر 360 درجه خیابان به خیابان از شهرهای بزرگ جهان فراهم می‌کند.

به دلیل سخت‌تر بودن قوانین حریم خصوصی اروپا نسبت به آمریکا، این شرکت اینترنتی با گروهی متشکل از 27 سازمان حمایت از حریم خصوصی اروپا به نام Article 29 Working Party همکاری کرده تا تضمین کند دید خیابانی مطابق با قوانین آن‌ها است.

به گفته مشاور حریم خصوصی جهانی گوگل، این گروه از گوگل درخواست کرده زمان و مکان دقیقی را که خودروهای ویژه گوگل برای عکسبرداری حاضر می‌شوند، اطلاع دهد.

هنگامی که دید خیابانی در سال 2007 راه‌اندازی شد، برخی نسبت به نمایش داده شدن مردم عادی در این تصاویر معترض شده و نگرانی‌های مربوط به نقض حریم خصوصی برانگیخته شد. گوگل در واکنش به این مساله بعدها اعلام کرد چهره افراد و پلاک خودروهای موجود در این تصاویر را تیره می‌کند.

رگولاتورهای اروپایی از گوگل خواسته‌اند یک گام بیش‌تر برداشته و مدت زمان نگه‌داری شدن این تصاویر تیره شده در سرورهایش را تعیین کند که با وجود دشوار بودن این موضوع گوگل متعهد شده با این گروه کار کند تا مدت زمان مناسب برای نگهداری عکس‌های تیره شده را مشخص کند.