مدیر عامل سازمان ICT شهرداری تهران خبر داد: بهره‌برداری از پروژه بزرگ بلیت الکترونیکی - اخبار - اخبار

مدیر عامل سازمان ICT شهرداری تهران خبر داد: بهره‌برداری از پروژه بزرگ بلیت الکترونیکی

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۳۰ ۶:۵۱:۱۶ (843 بار خوانده شده)
عامل سازمان ICT شهرداری تهران گفت: عمده خدمات تعاملی با شهروندان که از طریق پورتال شهرداری ارائه خواهد شد در حوزه‌های خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک است.


علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در این حوزه فعالیت‌های گوناگونی در حال انجام است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پروژه بزرگ بلیت الکترونیکی که در سال 87 آغاز شده است و در سال 88 به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد.

به گزارش ایسنا محمد قالیباف - شهردار تهران - هم پیش از این با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای فعال شدن شبکه کارت الکترونیکی در شهر تهران، خاطر نشان کرده بود: از مهرماه بلیت الکترونیکی برای استفاده در اتوبوس و مترو فعال می‌شود و از آن زمان به بعد نیز می‌توان در مورد افزایش نرخ بلیت تصمیم‌گیری کرد.

این در حالی است که محمود محسن‌زاده - شهردار بیرجند - در دومین کنفرانس شهر الکترونیکی گفت: در شهر بیرجند به عنوان شهر پیشرو در حوزه شهر الکترونیک کارت الکترونیک شهروندی به عنوان اولین قدم تعریف شد زیرا معتقدیم در شهر مجازی شهروند باید دارای هویت باشد و استفاده از کارت را به عنوان پایلوت از شهرداری شروع کردیم.

وی افزود: در ادامه طرح سیستم ناوگان اتوبوسرانی به استفاده از کارتخوان مجهز کردیم تا شهر بیرجند به عنوان اولین شهری که از کارت الکترونیکی شهروندی استفاده می‌کند شناخته شود. در این مسیر در حوزه فرهنگ‌سازی کارهای بسیاری انجام شد تا اعتماد مردم جلب شود. این کارت با 16 قابلیت در مورد استفاده به عنوان دفترچه بیمه، هویت، پرداخت و دریافت و مواردی از این دست در ناوگان تاکسیرانی بیرجند نیز در حال استفاده است.