«کرم‌های اینترنتی» این‌بار از سایت توئیتر سر درآوردند. - امنیت - اخبار

«کرم‌های اینترنتی» این‌بار از سایت توئیتر سر درآوردند.

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۳/۳۱ ۹:۵۴:۵۱ (937 بار خوانده شده)
خبرگزاری فارس: شرکت سیمانتک هشدار داد، کرم مخرب جدیدی که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده کاربران را وادار به باز کردن فایل ضمیمه‌ای می‌کند که حاوی برنامه‌های ویروسی خطرناک می‌شود و می‌تواند صاحبان رایانه‌های مبتنی بر ویندوز را با مشکل مواجه کند.


به گزارش فارس به نقل از اسوشیتد‌پرس، این کرم به وسیله یک پیام در سایت توئیتر منتشر می‌شود و تمام اطرافیان کاربر را دعوت می‌کند تا با چک کردن فایل ضمیمه شده با فرمت ZIP،‌ به گروه جدید دوستان بپیوندند. این کرم مخرب اینترنتی Ackantta.B نام دارد.
"کوین هالی " مدیر مرکز امنیتی سیمانتک در این خصوص توضیح داد: این مسئله یک تهدید جدید در موتورهای اجتماعی وابسته به شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
علاوه بر این، سایت اینترنتی توئیتر در بهار سال جاری با کرم‌های اینترنتی فراوانی مواجه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کرم‌های Mikeyy یا StalkDaily اشاره کرد.
هرزنامه‌هایی که هم‌اکنون با کرم مخرب Ackantta.B نیز در سایت توئیتر منتشر می‌شوند، در صورت باز شدن فایل ضمیمه شدن خطرات فراوانی را به همراه دارند. اگر این فایل باز شود، خود را به صورت خودکار روی رایانه کاربر نصب می‌کند و به آدرس‌های موجود در پست الکترونیکی کاربر دسترسی پیدا می‌کند تا رایانه آن‌ها را نیز آلوده کند.