ارتقاء کاربران ویستا به ویندوز 7 رایگان شد. - اخبار - اخبار

ارتقاء کاربران ویستا به ویندوز 7 رایگان شد.

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۸/۴/۶ ۶:۱۳:۱۶ (964 بار خوانده شده)
مایکروسافت با اعلام قیمت ویندوز 7 ارتقاء به سیستم عامل جدید خود را برای کاربرانی که به تازگی رایانه‌های مجهز به ویندوز ویستا خریداری کرده‌اند، رایگان اعلام کرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته معاون بازاریابی مصرف‌کنندگان ویندوز، مایکروسافت به کسانی که تا پیش از 22 ماه اکتبر که تاریخ عرضه شدن ویندوز 7 است رایانه‌های مجهز به ویستا خریداری کرده‌اند، ارتقاء رایگان عرضه می‌کند.

ویستا سیستم عامل قبلی مورد انتقاد شدید است و مایکروسافت امیدوار است با ویندوز 7 خاطره بد ویستا را از ذهن مصرف کنندگان پاک کند.

ارتقای رایگان برای کاربرانی خواهد بود که رایانه‌های مجهز به نسخه‌های Home Premium ، Business یا Ultimate ویستا را خریداری کرده‌اند؛ این برنامه ارتقاء تا 31 ماه ژانویه 2010 ادامه خواهد داشت.

عرضه ارتقای رایگان تلاش برای تشویق کاربران به خرید رایانه تا زمان آغاز فروش ویندوز 7 دانسته شده است. در حدود 90 درصد از رایانه‌های جهان از ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کنند.

طبق اعلام مایکروسافت، ویندوز 7 در 22 ماه اکتبر در 14 زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، هلندی و روسی موجود خواهد بود و تا 31 ماه اکتبر به 21 زبان دیگر عرضه می‌شود.

به دلیل تحقیقات ضدانحصارطلبی کمیسیون اروپا نسخه ویندوز 7 که در اروپا روانه فروش می‌شود دارای مرورگر اینترنت اکسپلورر نخواهد بود.

ارتقاء نسخه Home Premium رایانه‌های موجود به ویندوز 7 در آمریکا 120 دلار هزینه خواهد داشت و ارتقاء نسخه Professional هزینه 200 دلاری و نسخه Ultimate هزینه 220 دلاری خواهد داشت.

در حالی که نسخه Home Premium ویندوز 7 به قیمت 200 دلار، نسخه Professional به قیمت 300 دلار و نسخه Ultimate به قیمت 320 دلار به فروش خواهد رفت.

همچنین مایکروسافت به کاربران در آمریکا و چند کشور دیگر که ویندوز 7 را پیش سفارش دهند 50 درصد تخفیف برای نسخه Home Premium و 100 دلار برای نسخه Professional تخفیف می‌دهد.