عامل 80 درصد از هک‌ رایانه مشخص شد: PDFهای مخرب متداول‌ترین حفره امنیتی نرم‌افزارها - امنیت - اخبار

عامل 80 درصد از هک‌ رایانه مشخص شد: PDFهای مخرب متداول‌ترین حفره امنیتی نرم‌افزارها

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۸۸/۱۲/۲ ۱۰:۳۰:۵۲ (838 بار خوانده شده)
طبق اعلام یک شرکت امنیتی، حداکثر 80 درصد از هک‌های رایانه در پایان سال 2009 با استفاده از اسناد PDF ریدر مخرب انجام گرفتند

(ایسنا)، طبق گزارش اسکن سیف، آسیب‌پذیری‌های برنامه های ریدر و آکروبات ادوب متداول‌ترین حفره‌های امنیتی نرم‌افزارها بودند که در طول سال 2009 هدف بهره‌برداری قرار گرفتند و هک‌های انجام گرفته با PDF مخرب توسط هکرها تا پایان سال گذشته رشد یافت.

در سه ماهه نخست سال گذشته، 56 درصد از کل هک‌های انجام گرفته ردگیری شده توسط اسکن سیف از PDF مخرب استفاده کرده بودند و این آمار در سه ماهه دوم به بالای 60 درصد، در سه ماهه سوم به بیش از 70 درصد و در سه ماهه چهارم به 80 درصد رسید.

افزایش عمده در آسیب‌پذیری‌ها در مشکل ادوب نقش داشته است؛ بررسی محققان اسکن سیف از پایگاه داده آسیب‌پذیری‌های متداول و افشا شده (CVE)، رشد سریع ایرادهای گزارش شده در محصولات ادوب را نشان می‌دهد.

در سال 2009 آسیب‌پذیری‌های برنامه ادوب که در این پایگاه داده به ثبت رسید 107 مورد بود که دو برابر 58 مورد افزوده شده در سال 2008 و سه برابر 35 مورد گزارش شده در سال 2006 بود.

ادوب سال گذشته تلاش کرد تا با ترمیم به موقع آسیب‌پذیری‌ها از هکرها عقب نماند اما چهار آسیب‌پذیری PDF را تنها پس از بهره‌برداری شدن آن‌ها ترمیم کرد.