اینترنت پرسرعت کشور به برنامه‌ریزی‌ اساسی نیاز دارد - اینترنت - اخبار

اینترنت پرسرعت کشور به برنامه‌ریزی‌ اساسی نیاز دارد

دسته : اینترنت در تاريخ ۱۳۸۷/۱/۱۷ ۷:۰۵:۳۴ (1343 بار خوانده شده)
سواد اطلاعاتی امروزه، خواندن و نوشتن در فضای مجازی است که به آن سواد رسانه‌یی و توانمندی استفاده از شبکه گفته می‌شود.



امید مسعودی عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: استقبال خوبی از فناوری نوین اطلاعات از طرف مردم صورت گرفته که مایه‌ مباهات است. وی افزود: ‌همچنین در فرصت بسیار کمی تقریبا تا سطح مدارس به گونه‌ای عمل شده که با برقراری امکانات از اینترنت به عنوان شبکه بزرگ تبادل اطلاعات خواهد شود.

مسعودی افزود: اما زیرساخت‌های لازم برای بهره‌وری کامل فراهم نشده، به گونه‌ای که توسعه‌ تلفنی و ارتباطات خوب پیش رفته اما در مورد اینترنت پرسرعت مشکل داریم و باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی این مشکلات برطرف شود.

او درباره‌ سواد رسانه‌یی گفت: در این مورد گام‌های خوبی برداشته شده، با توجه به توانمندی‌های کسب شده در کشور نسبت به کشورهای در حال توسعه وضعیت مناسبی داریم اما نسبت به کشورهای پیشرفته در سطح پایینی قرار داریم که باید با برنامه‌ریزی‌های کلان و بلند مدت به هدف نهایی خود که همان سند چشم‌انداز توسعه‌ ایران است، برسیم.

این عضو هیات‌علمی دانشگاه با ارائه‌ چند راهکار تصریح کرد: باید آموزش را در سطح دانشگاه، دبیرستان، کلیه‌ مدارس و استان‌ها به سمت بالایی ارتقا دهیم و در سطح دانشگاه این آموزش به سمت الکترونیکی شدن پیش رود.

او ادامه داد: در سطح بین‌المللی نیز با مراکزی که از ارتباطات الکترونیکی استفاده می‌کنند که امیدواریم پروتکل‌های همکاری با آن‌ها منعقد و از امکانات پیشرفته‌ خارج از کشور با توجه به موازین فرهنگی خودمان استفاده لازم برده شود.