بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی هرزنامه در آسیا مشخص شد - اخبار - اخبار

بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی هرزنامه در آسیا مشخص شد

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲ ۵:۴۰:۵۲ (720 بار خوانده شده)
بررسی که به تازگی از سوی شرکت امنیتی سیمانتک انجام گرفت، نشان داد که کشور هند اکنون در صدر تولیدکنندگان هرزنامه در آسیا قرار دارد.



طبق گزارش امنیتی تهدید اینترنت شرکت سیمانتک برای ماه آوریل، 21 درصد از هرزنامه‌های شناسایی شده در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ژاپن از هند سرچشمه می‌گیرند که چهار درصد از حجم جهانی هرزنامه را تشکیل می‌دهد.

هند در سال 2008 در حدود 12 درصد از حجم کلی هرزنامه‌های شناسایی شده در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ژاپن را تشکیل داد و در سال 2009 حجم هرزنامه‌های منتشر شده از این کشور دو برابر شده و هند را در صدر فهرست منتشرکنندگان هرزنامه قرار داد و کره جنوبی و چین پس از این کشور قرار گرفتند؛ در سطح جهانی نیز هند سومین کشور در ارسال ای‌میل های هرزنامه است.

هم‌چنین سیمانتک مدعی شده است 28 درصد از رایانه‌های آلوده مورد استفاده برای ارسال هرزنامه در این منطقه یا شش درصد در کل جهان، در هند هستند. علاوه بر این هند در این منطقه در زمینه تولید حملات اینترنت با سهم 16 درصد پس از چین (37 درصد) در مکان رتبه دوم قرار گرفته و بالاترین حجم آلودگی به ورم را در سال 2009 در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ژاپن داشته است.