60 درصد مشترکان از فیس‌بوک خارج می‌شوند - اخبار - اخبار

60 درصد مشترکان از فیس‌بوک خارج می‌شوند

دسته : اخبار در تاريخ ۱۳۸۹/۳/۲ ۵:۵۷:۰۳ (683 بار خوانده شده)
مشکلات مطرح شده پیرامون حفظ حقوق شخصی کاربران در فیس‌بوک موجب شد تا این شبکه اجتماعی عملکرد خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده بازبینی کند و در این میان، نتایج حاصل از یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که با این اتفاق خطر کاهش تعداد مشترکان فیس‌بوک کاملا جدی است که البته پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک این کاهش به صورت محسوس و قابل ملاحظه صورت نگیرد.

این نظرسنجی توسط شرکت بریتانیایی امنیتی Sophos انجام شده است و نشان می‌دهد که 30 درصد از 1588 شرکت کننده در تحقیق به دلیل بروز مشکلات امنیتی "احتمالا" از فیس‌بوک خارج می‌شوند و 30 درصد دیگر نیز "به احتمال بسیار قوی" اقدام مشابه را انجام می‌دهند. هم‌اکنون 16 درصد مشترکان فیس‌بوک از این شبکه اجتماعی خارج شده‌اند.


به دنبال تغییرات ایجاد شده در فیس‌بوک، سایت‌های اینترنتی خارجی هم‌اکنون می‌توانند به صورت خودکار وارد صفحه مربوط به کاربر شوند و اطلاعات سایت را با دوستان کاربر به اشتراک بگذارند. برای مثال، سایت Pandora عادات کاربر برای گوش دادن به موسیقی‌ها را به صورت خودکار با دوستان وی به اشتراک می‌گذارد و تنها راه جلوگیری از آن طی کردن یک فرآیند چندین مرحله‌ای طولانی است. این عادات اطلاعات چندان مهمی نیست، اما نشان دهنده میزان اهمیت شرکت فیس‌بوک به اطلاعات شخصی کاربران است.

منبع: همکاران سیستم