عرضه کارت میان‌رده GT ۴۴۰ از گیگابایت - سخت افزار - اخبار

عرضه کارت میان‌رده GT ۴۴۰ از گیگابایت

دسته : سخت افزار در تاريخ ۱۳۸۹/۱۰/۲۷ ۶:۴۲:۵۲ (1221 بار خوانده شده)
شرکت گیگابایت اخیرا با استفاده از تراشه گرافیکی میان رده GT ۴۴۰ انویدیا محصولی تحت عنوان GV-N۴۴۰D۳-۱GI را تولید کرده است.


برای دیدن تصویر اصلی در صفحه جدید کلیک کنید.

ویژگی مهم این محصول این است که یک محصول میان رده با قابلیت‌های کارت‌های Hi-End به شمار می‌رود. به این ترتیب که از پردازنده گرافیکی با معماری Fermi GF ۱۰۸ بهره می‌برد و به یک گیگابایت حافظه DDR۳ با کلاک ۱۸۰۰ مگاهرتز مجهز است.

کارایی کارت GT ۴۴۰ تقریبا ۳۳ درصد بیشتر از کارت GT ۲۴۰ تخمین زده شده در حالی که این محصول جدید قیمت کمتری نیز دارد. هسته این کارت گرافیکی با استفاده از فناوری ۴۰ نانومتری تولید شده و سرعت کلاک آن برابر با ۸۳۰ مگاهرتز است.

برای خنک‌سازی این هسته نیز از ترکیب یک فن ۸۰ میلیمتری به همراه لوله‌های مسی استفاده شده است. نکته قابل توجه درباره GT ۴۴۰ این است که علیرغم قدرت بالا و فن بزرگی که دارد، برای کار کردن به اتصال کابل برق اضافی احتیاجی نداشته و با توانی که از اسلات PCI Express ۲.۰ دریافت می‌کند بالاترین سطح کارایی را ارائه می‌دهد.

این کارت از قابلیت‌های DirectX ۱۱ و OpenGL ۴.۰ پشتیبانی کرده و مجهز به خروجی‌های تصویر DVI-I، D-Sub و HDMI است. قابل ذکر است که درگاه HDMI این کارت با روکشی از طلا پوشانده شده تا بالاترین سطح کیفیت را ارائه دهد.

از دیگر ویژگی‌های GT ۴۴۰ می‌توان به ۹۶ پردازنده جریانی، پشتیبانی از فناوری‌های PhysX و CUDA و Pure Video HD انویدیا اشاره کرد. این کارت هم اکنون در بازارهای کشور موجود است.

منبع: ایتنا