هشدار امنیتی گوگل به کاربران درباره یک بدافزار جدید - امنیت - اخبار

هشدار امنیتی گوگل به کاربران درباره یک بدافزار جدید

دسته : امنیت در تاريخ ۱۳۹۰/۵/۲ ۴:۱۶:۴۱ (1121 بار خوانده شده)
همکاران سیستم- شرکت گوگل به میلیون‌ها نفر از کاربران موتور جست‌وجوگر خود درباره آلوده شدن رایانه‌های آنان به یک نرم افزار مخرب (بد افزار) هشدار داد.


[img align=left width=300]http://systemgroup.net/image/journal/article?img_id=297688&t=1311397659914[/img]




شرکت گوگل پس از این که از طریق تعداد اندکی از سرورهای واسطه (Intermediary) خود به نام پروکسی‌ها ((Proxies متوجه شرایط غیر معمول در حجم ترافیک دریافتی جست‌وجوها شد، هشدار درباره مواجهه با یک نرم افزار مخرب (بد افزار) روی رایانه‌های شخصی کاربران را آغاز کرده است.


شرکت گوگل در وبلاگ مربوط به مسائل امنیتی خود اعلام کرد: این نرم افزار مخرب شرایطی ایجاد می‌کند که رایانه‌های آلوده به این بدافزار از طریق پروکسی‌ها اقدام به ارسال ترافیک به سرورهای گوگل می‌کند.


شرکت گوگل در بالای صفحه سایت موتور جست‌وجو‌گر خود یک پیام هشدار گذاشته است که به کاربرانی که رایانه‌های آنان به این بدافزار آلوده شده، هشدار می‌دهد.


دامیان منشر، یک مهندس امنیتی گوگل در پستی اعلام کرد: این پیغام به کاربران هشدار می‌دهد که رایانه‌های آنان به این بد افزار آلوده شده است و چنین شرایطی سبب ارتباط آنان با گوگل و دیگر سایت‌ها می‌شود. شرکت گوگل امیدوار است به کاربران کمک کند تا نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را آپدیت کنند و از شر این بد افزار خلاص شوند.


گراهام کلولی، مشاور ارشد فناوری در موسسه امنیتی Sophos در این باره اعلام کرد: اقدام شرکت گوگل برای هشدار به کاربران درباره مواجهه با این بدافزار قابل تحسین است، اما این خطر که برخی از مجرمان اینترنتی به تقلید از اخطار گوگل، کاربران را به دانلود نرم‌افزارهای خطرناک دیگری سوق دهند، وجود دارد.